هشدار کولاک و برف و آب گرفتگی در ۱۰ استان ایران

CC BY 4.0 / IRNA / هواشناسی
هواشناسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2021
اشتراک
سازمان هواشناسی ایران از ورود سامانه بارشی به کشور و احتمال آب گرفتگی، کولاک برف در ۱۰ استان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی ایران امروز در اکثر مناطق کشور جو پایدار و در مناطق صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی شده است.
از اواخر وقت یکشنبه با گذر امواج تراز میانی جو در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش باران گاهی همراه با وزش باد و رعدوبرق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
روز دوشنبه این شرایط در استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، مرکزی و شمال خوزستان ادامه دارد و در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان،‌ ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران و البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود.
هشدار-زرد-هواشناسی-درباره-کاهش-دما-و-بارش-برف-و-باران-در-تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2021
هشدار زرد هواشناسی درباره کاهش دما و بارش برف و باران در تهران
روز سه‌شنبه تا اوایل وقت پنجشنبه مجددا انباشت غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی و پرجمعیت باعث کاهش کیفیت هوا می‌شود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت چهارشنبه و طی روز پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب، به‌تدریج غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شرقی ایران و بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان و سمنان وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده سات. همچنین اوایل وقت امروز خلیج‌فارس مواج خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала