باقری کنی: ایران از خواسته خود عقب نخواهد کشید

© Photo / IRNAعلی باقری کنی
علی باقری کنی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2021
اشتراک
مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین بیان داشت که تهران بر لغو تحریم های ظالمانه آمریکا تاکید دارد و از مواضع خود عقب نمی نشیند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی باقری کنی در گفت و گو با خبرگزاری آنسا ایتالیا گفت: جمهوری اسلامی ایران از خواسته های خود در مسیر فعال سازی دوباره قرارداد هسته ای سال ۲۰۱۵ و لغو تحریم ها عقب نشینی نخواهد کرد.
باقری کنی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این آمریکا بود که در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد، بنابراین واشنگتن باید گام نخست را بردارد .
باقری کنی در گفت و گو با الجزیره نیز بیان داشت: پیش نویس پیشنهادهایی که طرف ایرانی با هدف لغو تحریم های ظالمانه آمریکا به گروه ۱+۴ داده، به گونه ای است که طرف مقابل نمی تواند این پیشنهادها را رد کند.
وی افزود: ایران در صورت پذیرش دو پیشنهاد قبلی که روز قبل به طرف مذاکره کننده ارائه شده است، پیشنهاد سوم را نیز ارائه خواهد داد.
علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2021
واکنش باقری‌کنی به تهدید اسرائیل مبنی بر حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران
با ارائه پیشنهادات تهران که حاکی از ابتکار عمل در وین است اکنون همه‌چیز به رفتار طرف‌های مقابل بستگی دارد و اگر طرف‌های اروپایی به طور کامل به تعهداتشان عمل کنند و طرف آمریکایی به این توافق بازگردد، توافق احیا می‌شود.
وی گفت: با این حال واکنش غربی ها به این دور از گفت و گوها مایوس کننده بوده است و نشان میدهد که تصور نداشتند ایران با دست پر در مذاکرات حضور داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала