دانشمندان آفریقای جنوبی خطر ابتلای مجدد به کرونا را در شرایط شیوع سویه "اومیکرون" ارزیابی کردند

© AP Photo / Jerome Delayدانشمندان آفریقای جنوبی خطر ابتلای مجدد به کرونا را در شرایط شیوع سویه "اومیکرون" ارزیابی کردند
دانشمندان آفریقای جنوبی خطر ابتلای مجدد به کرونا را در شرایط شیوع سویه اومیکرون ارزیابی کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2021
اشتراک
بر اساس مطالعه دانشمندان آفریقای جنوبی که در پرتال پزشکی MedRxiv منتشر شده، دانشمندان آفریقای جنوبی به این نتیجه رسیدند که خطر ابتلای مجدد به ویروس کرونا با سویه جدید اومیکرون بسیار بیشتر از گسترش سویه های دلتا یا بتا است.
به گزارش اسپوتنیک، خاطرنشان می شود که در طول این مطالعه، دانشمندان توانایی بالای اومیکرون را برای دور زدن ایمنی به دست آمده پس از ابتلا به کرونا مشاهده کردند. این درحالی است که در زمان شیوع سویه های "دلتا" یا "بتا"، تعداد زیادی از موارد دور زدن ایمنی و عفونت مجدد ثبت نشده بود. همچنین گفته می شود که در این حالت سویه اومیکرون همچنین می تواند ایمنی به دست آمده پس از واکسیناسیون را دور بزند.
اولین مورد ابتلا به اومیکرون در امارات شناسایی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
اولین مورد ابتلا به اومیکرون در امارات شناسایی شد
دانشمندان آفریقای جنوبی تاکید می کنند احتمال ابتلای مجدد به سویه اومیکرون سه برابر بیشتر از سویه دیگر کرونا است.
پیش از این، آن فون گوتبرگ، میکروبیولوژیست در مؤسسه ملی بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی نیز گفت که ایمنی حاصله درنتیجه موارد قبلی ابتلا در برابر نوع دلتا از بدن انسان دفاع می‌کردند، اما این منکته در مورد اومیکرون صدق نمی‌کند، بنابراین میزان موارد ابتلا می‌تواند به طور تصاعدی رشد کند.
پیش از این، سازمان بهداشت جهانی پس از یک جلسه اضطراری تصمیم گرفت نوع جدیدی از ویروس کرونا کشف شده در آفریقای جنوبی را به عنوان عامل نگران کننده معرفی کند. سویه جدید - B.1.1.529 - توسط سازمان بهداشت جهانی با حرف یونانی اومیکرون نامگذاری شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала