گزارش و تحلیل

روانشناسان: وضعیت حول همه گیری آنقدرها تیره و تار نیست

© Depositphotos.com / Imagepointfr روانشناسان: وضعیت حول همه گیری آنقدرها تیره و تار نیست
 روانشناسان: وضعیت حول همه گیری آنقدرها تیره و تار نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
اشتراک
با مرور زمان، بسیاری از افراد واکسینه نشده نیز دیدگاه خود را عوض خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در نشریه "هلسینگین سانومات"(اخبار هلسینکی )، روزنامه پرشمارگان چاپ فنلاند: در فنلاند، در منطقه هلسینکی و منطقه Varsinais-Suomi دستورالعمل های مربوط به دورکاری و پوشیدن ماسک را مجدداً معمول کردند. در تاریک ترین زمان سال، این امر می تواند افسردگی و اضطراب را تحریک کند. بسیاری امیدوار بودند که این همه گیری هم اینک دارد تمام می شود.
دانشگاه تامپره و مرکز تحقیقات VTT در حال انجام پژوهشی در مورد برخورد فنلاندی ها نسبت به محدودیت‌های ویروس کرونا پس از واکسیناسیون دو جزئی هستند. خانم کایسا ساوریو، روانشناس، یکی از شرکت کنندگان در این تحقیق ، می گوید که واکنش های فنلاندی ها بسیار بسته به فرد است. برخی از افراد دوست دارند از راه دور کار کنند. کسانی که به پایان زودهنگام این بیماری همه گیر امیدوار بودند و زندگی آنها بسیار دشوارتر شده، روزگار سختی دارند. خانم ساوریو می‌گوید: "اگر منتظر بازگشت به روزهای قدیم باشید، در طول کل همه‌گیری برای چیزی که هرگز اتفاق نخواهد افتاد منتظر خواهید بود."
علائم سویه اومیکرون ویروس کرونا نامگذاری شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2021
علائم سویه اومیکرون ویروس کرونا نامگذاری شد
اما اراده به تنهایی برای تغییر احساسات یا افکار کافی نیست. خانم ساوریو می‌گوید: "به یاد داشته باشید که قبلاً چه چیزی به شما کمک کرده است. برخی به کمک به دیگران روی می آورند. برای دیگران تمرینات تنفسی یا نوشتن افکار خود روی کاغذ کمک می کند."
خانم ساوریو بر آن است که بی ثباتی وضعیت اپیدمیولوژیک بیشتر ناشی از محدودیت ها بوده و باعث ایجاد اضطراب و تحریک می شود. فنلاندی ها همچنان مایل به مبارزه با ویروس کرونا هستند و به اقدامات محافظتی مانند پوشیدن ماسک پاسخ مثبتی می دهند.
اما بحث در مورد نیاز به واکسیناسیون بالا گرفته است. خانم ساوریو می‌گوید: "به یاد داشته باشید که تعداد کمی از مردم حاضرند به دیگران آسیب برسانند. سعی کنید با رفتار خودتان بر دیگران تأثیر بگذارید. در برخی شرایط، می توانید از ملاقات با فردی که اقدامات حفاظتی را رعایت نمی کند خودداری کنید."
خانم نلی هانکونن، استاد روانشناسی اجتماعی، رهبر تحقیق فوق الذکر، می گوید: "عدم واکسیناسیون یک وضعیت یا ویژگی دائمی نیست."
 واکنش ها به شک و شبه در آزمایش واکسن فایزر در اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
واکنش ها به شک و شبه در آزمایش واکسن فایزر در اروپا
او خاطرنشان می کند که در ابتدای پاییز، بسیاری تصمیم گرفتند واکسینه نشوند، زیرا اطلاعاتی در مورد پایان قریب الوقوع بیماری همه گیر وجود داشت، و اکنون، از آنجایی که وضعیت بیماری همه گیر بهبود نمی یابد، بسیاری می توانستند به این نتیجه برسند که واکسن ها ناکارآمد می باشند.
مهم است که به شهروندان اطلاع داده شود که واکسیناسیون با دو جزء می تواند در برابر یک دوره شدید بیماری محافظت کند و واکسیناسیون سه گانه به طور موثر از عفونت جلوگیری می کند. بنابراین در این زمینه، هنوز "نوری در انتهای تونل" وجود دارد. اگرچه همه‌گیری ویروس کرونا بی پایان به نظر می ‌رسد، نباید امید را از دست داد.
و در شکستن زندگی معمول، می توانید فرصت های جدیدی را مشاهده کنید. به گفته خانم ساوریو، بحران می تواند دیدگاه ما را در مورد روابط انسانی تغییر دهد: "وقتی همه چیز در اطراف ما تغییر می کند، تصمیم گیری در مورد تغییرات در خودمان از نظر روانی آسان تر می شود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала