هشدار لاوروف درباره ظهور قریب الوقوع موشک های آمریکایی در اروپا

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoهشدار لاوروف درباره ظهور قریب الوقوع موشک های آمریکایی در اروپا
هشدار لاوروف درباره ظهور قریب الوقوع موشک های آمریکایی در اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اظهار داشت معماری ثبات استراتژیک به سرعت در حال تخریب است و ممکن است به زودی موشک های میان برد آمریکایی در اروپا ظاهر شوند.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در شورای وزیران امور خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: "معماری ثبات استراتژیک به سرعت در حال تخریب است... ممکن است به زودی موشک های میان برد آمریکایی در اروپا ظاهر شوند".
معاون وزیر دفاع روسیه آناتولی آنتونوف  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2021
سفیر روسیه در آمریکا: روسیه قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد
دیروز نیز سرگئی لاوروف اعلام کرده بود اظهارات ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مورد امکان انتقال تسلیحات هسته‌ای به اروپای شرقی بی‌ خردانه و با هدف درگیری است.
شایان ذکر است، اوکراین و کشورهای غربی اخیراً نسبت به آنچه تشدید "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین خوانده اند، ابراز نگرانی کرده‌اند. در پاسخ، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می کند. به گفته وی، این اقدامات تهدیدی علیه هیچ کس نیست و نباید کسی را نگران کند.
مسکو بارها از افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین تاکید کرده است که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع کشور خطرناک است، نادیده نخواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала