مأموریت سامانه لیزری "پرسوت" روسیه افشا شد

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سامانه لیزری روسی "پرسوت"
سامانه لیزری روسی پرسوت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
اشتراک
سامانه لیزری روسی "پرسوت" ("Peresvet") برای از کار انداختن ماهواره ها ساخته شده و یکی از رده های دفاع ضد فضایی روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را دیمیتری کورنف، کارشناس نظامی روس در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو اعلام کرد.
این نشریه توجه خود را به اسناد سفارشات دولتی جلب کرد که در آن موقعیت فنی سامانه مخفی "پرسوت" (14TS034) تنها یک رقم با مجموعه ضد ماهواره "نودول" (14S033) متفاوت است. همچنین، در دادخواست وزارت دفاع روسیه علیه شرکت واحد فدرال دولتی"مرکز هسته ای فدرال روسیه - موسسه تحقیقاتی سراسری فیزیک تجربی روسیه " (RFNC-VNIIEF)، "پرسوت" به طور مستقیم به عنوان سامانه قابل تبدیل برای سرکوب فضاپیمای دو منظوره شناسایی اپتیک ـ الکترونیکی و شناسایی زمین از راه دور نامیده می شود.
یدک کش فضایی روسیه مجهز به سلاح‌ لیزری می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
یدک کش فضایی روسیه مجهز به سلاح‌ لیزری می‌شود
کورنف توضیح داد که سلاح های ضد ماهواره ای اهداف خود را به اشکال مختلف، یا با آتش و یا با برهم زدن عملکرد آنها مورد اصابت قرار می دهند . از جمله ""نودول"" برای نابودی فیزیکی فضاپیماها طراحی شده است، که در 16 نوامبر، زمانی که وزارت دفاع روسیه از مورد اصابت قرار گرفتن ماهواره شوروی غیرفعال "Celina-D" اطلاع داد، نشان داده شد.
به گفته تحلیلگر ولادیسلاو شوریگین، "پرسوت" برای کور کردن هواپیماهای شناسایی و ماهواره ها در مدارهای تا 500 کیلومتری در یک دوره تهدید ساخته شده است. وی توضیح داد: لیزر به ماهواره‌های شناسایی اجازه نمی‌دهد مختصات دقیق موشک های متحرک "یارس" را مشخص کنند و بدون چنین اطلاعاتی، دشمن نمی‌تواند این موشک‌ها را قبل از شلیک آنها منهدم کند و این امر اجتناب‌ناپذیر بودن حمله تلافی‌جویانه لشکرهای نیروهای موشکی استراتژیک روسیه را تضمین می‌کند.
لیزر رزمی "پرسوت" توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مارس 2018 در پیام سالانه وی به پارلمان کشور معرفی شد. وی در آن زمین گفت:" من نمی‌خواهم در این بخش وارد جزئیات شوم چون فعلاً وقت آن نیست. اما کارشناسان متوجه خواهند شد که وجود چنین سیستم‌های رزمی توانایی‌های روسیه را در حوزه امنیت آن چند برابر می‌کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала