خطیب زاده: اسرائیل بار دیگر چهره واقعی خود را نشان داد

© IRNAخطیب زاده: با پیشرفت گفتگوها در وین، اسرائیل بار دیگر چهره واقعی خود را به نمایش گذاشت
خطیب زاده: با پیشرفت گفتگوها در وین، اسرائیل بار دیگر چهره واقعی خود را به نمایش گذاشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
اشتراک
خطیب زاده در واکنش به درخواست اسرائیل برای توقف مذاکرات وین اعلام نمود که تعجب نمی کنیم. "رژیمی" که پیداش آن بر مبنای جنگ، تنش و ترور بوده،همواره از گفتگو بیزار است.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که با پیشرفت گفتگوها در وین، "رژیم" اسراییل بار دیگر چهره واقعی خود را به نمایش گذاشته و خواستار توقف فوری مذاکرات شده است.

سعید خطیب زاده در توییتر نوشت: "با پیشرفت گفتگوها در وین، رژیم اسراییل بار دیگر چهره واقعی خود را به نمایش گذاشته و خواستار توقف فوری مذاکرات شده است.تعجبی ندارد. رژیمی که پیداش آن بر مبنای جنگ، تنش و ترور بوده، همواره از گفتگو بیزار است.هیأت‌ها در وین، از اقامتگاه نخست‌وزیر اسراییل دستور نخواهند گرفت."
اروپا در دوراهی سخت انتخاب: برجام یا آمریکا؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
نیویورک تایمز: خروج از برجام یکی از ضعیف‌ترین تصمیمات آمریکا پس از جنگ سرد بود
در سال 2015، بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و ایران توافق هسته ای برجام را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن عدم دریافت تسلیحات هسته ای توسط تهران بود. در ماه مه 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده تصمیم گرفت به طور یکجانبه از این پیمان خارج شده و تحریم های شدید علیه تهران را بازگرداند. در پاسخ، ایران یک سال بعد در سالگرد خروج آمریکا از برجام، کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس توافق را اعلام کرد و محدودیت‌های مربوط به تحقیقات هسته‌ای، سانتریفیوژها و سطح غنی‌سازی اورانیوم را کنار گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала