حکم کمیسیون انتخابات مصر درباره پسر قذافی از سوی دادگاه لغو شد

© AP Photo / Ben Curtisپسر معمر قزافی محکوم به تیرباران شد
پسر معمر قزافی محکوم به تیرباران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
اشتراک
دادگاه لیبی تصمیم کمیسیون مرکزی انتخابات برای حذف پسر قذافی از انتخابات را باطل کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دادگاه شهر سبها لیبی تصمیم کمیسیون انتخابات این کشور مبنی بر برکناری پسر معمر قذافی، سیف الاسلام قذافی، رهبر سابق لیبی را از رقابت برای ریاست جمهوری این کشور را لغو کرد.
در 25 نوامبر، گروهی از وکلای مدافع منافع قذافی علیه تصمیم کمیسیون عالی انتخابات کشور که نامزدی وی را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری رد کرد، درخواست تجدید نظر کردند. در عین حال، رسیدگی اولیه به درخواست تجدیدنظر صورت نگرفت، زیرا ساختمان دادگاه مورد حمله افراد مسلح ناشناس یونیفرم پوش قرار گرفت که مانع از تصمیم گیری قاضی شدند.
پسر قذافی برای انتخابات ریاست جمهوری درخواست داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2021
پسر قذافی برای انتخابات ریاست جمهوری درخواست داد
"دادگاه استیناف شهر سبها در مورد درخواست تجدید نظر سیف الاسلام قذافی علیه تصمیم برکناری وی از انتخابات ریاست جمهوری رای داد. تصمیم نهایی دادگاه: قذافی می‌تواند به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری بازگردد."
کمیسیون عالی انتخابات لیبی در 24 نوامبر درخواست 25 نفر از 98 نفری را که برای ثبت نام به عنوان نامزد درخواست کرده بودند، رد کرد. سیف الاسلام قذافی اولین نفر در لیست افرادی است که به دلیل مغایرت اسناد با تعدادی از الزامات قانون انتخاباتی از آنها خودداری شده است. طبق تصمیم کمیسیون، قذافی الزامات قانون انتخابات ریاست جمهوری را ندارد، زیرا وی سندی مبنی بر عدم وجود سابقه کیفری برجسته ارائه نکرده است، از توضیحات کمیسیون برمی آید. او همچنین این شرط را نقض کرده که "نمی توان نامزد را در رابطه با جنایت ناموسی محکوم کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала