ایران چگونه فروش نفت را افزایش داد؟

© Depositphotos.com / Maxxyustasآیا ایران برای روزه نفتی آماده است؟
آیا ایران برای روزه نفتی آماده است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
اشتراک
جواد اوجی: ایران خود را معطل توافق و رفع تحریم‌ها نمی‌کند و صادرات نفت خود را افزایش خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، جواد اوجی، وزیر نفت زمانی که به‌عنوان وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود را افزایش فروش و صادرات نفت ایران که از مسیرهای مختلف مانند تهاتر با کالا یا سرمایه انجام می‌شود، اعلام کرد.
وی در همان زمان تأکید کرد که ایران خود را معطل توافق و رفع تحریم‌ها نمی‌کند و صادرات نفت خود را افزایش خواهد داد، موضوعی که حالا پس از ۱۰۰ روز مشخص شده که برای آن برنامه وجود داشته است و اوجی از همان ابتدا افزایش صادرات نفت را اولویت اصلی خود قرار داده است.
موفقیت ایران در فروش و صادرات نفت آن‌چنان قابل توجه بوده است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا را هم وادار به واکنش کرده است. بایدن به‌تازگی در سخنانی که در عمل خلاف وعده‌های کاخ سفید برای لغو تحریم‌ها علیه ایران و بازگشت واشنگتن به برجام است، خواستار کاهش خرید نفت ایران از سوی کشورهای واردکننده شده است.
 سازمان همکاری شانگهای  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
تشریح سیاست‌های راهبردی ایران در جهت توسعه همکاری‌های منطقه‌ای
ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری نیز در این باره گفته است: موضوع فروش نفت و افزایش درآمدهای نفتی با موفقیت انجام شده و دنبال می‌شود، همین‌طور افزایش منابع مالی و ارزی و ریالی انجام می‌شود و اینها پشتوانه‌هایی است که می‌تواند گام‌های خوبی برای مسائل اقتصادی کشور باشد.
موضوع قابل توجه دیگر که وزیر نفت نیز بارها آن را مورد تاکید قرار داده است آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای جذب هرگونه سرمایه‌گذار خارجی و داخلی است. موضوعی که به گفته اوجی، "از نان شب هم واجب‌تر است".
وزیر نفت در این باره اعلام کرده که به سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد دلاری در پروژه‌های صنایع نفت و گاز کشور نیاز است و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم پیرو این موضوع تاکید کرده است "از ورود سرمایه‌های خارجی استقبال می‌کنیم، گفت: اگر به هر دلیلی سرمایه‌گذاری خارجی محقق نشود، سناریوهای مختلف روی میز است و منتظر خارجی‌ها نمی‌مانیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала