روسیه به اظهارات دبیرکل ناتو درباره تسلیحات هسته ای واکنش نشان داد

© Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد اظهارات ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مورد امکان انتقال تسلیحات هسته‌ای به اروپای شرقی بی‌ خردانه و با هدف درگیری است.
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف یادآور شد که در روند تشکیل ائتلاف دولتی در آلمان، اظهارات برخی از اعضای این ائتلاف به مطبوعات درز کرد که "از گنجاندن تقاضای خروج تسلیحات هسته ای از خاک آلمان در برنامه دولت(این کشور) حمایت می کردند."
وزیر امور خارجه روسیه گفت:"آقای استولتنبرگ در زمانی که هنوز درباره این موضوع تصمیم گیری نهایی اعلام کرده که اگر آلمان نخواهد، ما سلاح های هسته ای را به شرق منتقل می کنیم. چه چیز دیگری باید برای همکاران غربی ما توضیح داده شود تا به بیان ملایم این بی خردی در هرحال متوقف شود؟"
او اضافه کرد که اکنون ظاهراً "چیزی استولتنبرگ را مجبور می کند تا به شدت ستیزه جو باشد."
شایان ذکر است، اوکراین و کشورهای غربی اخیراً نسبت به آنچه تشدید "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین خوانده اند، ابراز نگرانی کرده‌اند. در پاسخ، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می کند. به گفته وی، این اقدامات تهدیدی علیه هیچ کس نیست و نباید کسی را نگران کند.
مسکو بارها از افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین تاکید کرده است که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع کشور خطرناک است، نادیده نخواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала