یک مقام آموزشی: خانم ها به فکر فرزند آوری باشند تا تحصیل+عکس

© AFP 2023 / Atta Kenareیک مقام آموزشی: خانم ها به فکر فرزند آوری باشند تا تحصیل+عکس
یک مقام آموزشی: خانم ها به فکر فرزند آوری باشند تا تحصیل+عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
اشتراک
عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به رابطه معکوس تحصیل بانوان و ازدواج و بچه‌دار شدن، از آن انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به طرح جوانی جمعیت عنوان کرد: "به نظر می‌رسد که نسبت تحصیلات و ازدواج و فرزندآوری نسبتی معکوس دارد، هر چه خانم‌ها به سمت تحصیل رفتند، ازدواج و بچه‌دار شدن در آن‌ها کمتر رخ داده است. بسیاری از خانم‌هایی که سن‌های بالایی دارند و ازدواج نکردند، شاغل یا استاد دانشگاه و دارای وضع مالی خوبی هستند، اما خلاهایی ممکن است به لحاظ خانواده پیش بیاید که در آینده مشکل‌هایشان بیشتر خواهد شد."
وی هدف طرح جوانی جمعیت رااینگونه عنوان کرد: "خانواده‌ها درگیر تربیت شوند و شرایط به طوری باشد که رشد اجتماعی برای افراد صورت گیرد و ازدواج زود هنگام مد نظر این طرح نبوده است."
کاربران نسبت به این خبر واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. عده‌ای عنوان می‌کنند که مسئولان باید چاره‌ای برای اشتغال جوان‌های این نسل بیندیشند و پس از آن، نسل آینده رو پرورش بدهند. این کاربران با خشم عنوان می‌کنند برای جوانان این نسل چه کارهایی کرده‌اند که برای نسل‌های بعدی می‌خواهند بکنند. جمعی از کاربران عنوان می‌کنند که مسئولین موارد مختلف را مقصر کاهش فرزندآوری می‌دانند به جز مورد وضعیت معشیت مردم که عامل اصلی این اتفاق است؛ وقتی جوانان بیکار باشند و شرایط مالی نابسامان باشد فرزند‌آوری در چنین شرایط اقتصادی بد، تنها گناه به حساب می‌آید‌ چراکه درحال حاضر در جامعه شاهد عواملی مثل بیکاری، فقر، نداشتن رفاه، بی‌امنیتی، اعتیاد، افسردگی جوانان و خودکشی نوجوانان هستیم پس چگونه با این وضعیت، مردم را به فرزندآوری تشویق می‌کنند؟!
عده‌ای دیگری از کاربران مخالف نظرات این شخصیت هستند و معتقدند این موضوع هیج ربطی به تحصیلات بانوان ندارد و تنها دلیلش تورم و شرایط اقتصادی بد و مشکلات اشتغال و کار می‌باشد چراکه وقتی آینده بچه، تحصیل، کار، امنیت در وضعیت درستی نباشد باعث نگرانی والدین می‌شود، بنابراین دلایل بسیاری وجود دارد اما مسئولین به بی‌ربط‌ترین دلیل یعنی تحصیل بانوان ایرانی نسبتش می‌دهند.
کاربران دیگری با اشاره به این موضوع که اگر شرایط مالی عالی و رفاه کامل هم داشته باشند باز هم حاضر نمی‌شوند در ایران فرزندآوری کنند زیرا به دنیا آوردن فرزند در ایران فقط خیانت به آن بچه است و حاضرند بچه یک زندگی متوسط در خارج از خاورمیانه داشته باشد تا یک زندگی مرفه در ایران.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала