راز غیرمنتظره جوانی چیست؟

© Depositphotos.com / Puhhhaراز غیرمنتظره جوانی چیست؟
راز غیرمنتظره جوانی چیست؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2021
اشتراک
رژیم گرسنگی در ساعات مشخصی از روز می تواند به حفظ سلامتی شما و راز جوانی در بدن شما کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک، نسخه نروژی پرتال Forskning با استناد به داده های تحقیقاتی دانشمندان نروژی و امریکایی می نویسد که تغذیه مناسب، گاهی گرسنگی نیز از بدن در برابر بیماری و پیری محافظت می کند.
به گفته میچل لی زیست شناس آمریکایی از دانشگاه واشنگتن، گرسنگی در ساعات مشخصی از روز، این یک مکانیسم بیولوژیکی اساسی برای تنظیم روند پیری است. او مکانیسم‌های رژیم‌های کتوژنیک، کم پروتئین و رژیم‌های ناشتا، روزه‌داری متناوب و وعده‌های غذایی با زمان محدود را مطالعه کرده است، در نتیجه، راز غیرمنتظره سلامتی و جوانی، تنها تغذیه مناسب است.
رژیم لاغری رایج شده در روسیه بسیار خطرناک است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
رژیم لاغری رایج شده در روسیه بسیار خطرناک است
لی گفت: گرسنگی متناوب در ساعت مشخصی از روز، روی حیوانات آزمایش شده است و نتایج امیدوارکننده ای نشان داده است.
در طول این مطالعه، مشخص شد که رژیم غذایی که روزه داری را تایید می کند، بیش از همه عمر موش ها را افزایش می دهد. دانشمندان بر این باورند که در طول روزه داری، پروتئین mTOR مهار می شود. یک آزمایش نشان داده است که گرسنگی متداوم (شبیه روزه مسلمانان)، رژیم های کم کربوهیدرات و گاه به گاه رژیم های چند روزه سخت می تواند زندگی طولانی و سالم تری را تضمین کند. در عین حال، به گفته لی، کارشناسان هنوز رابطه بین گرسنگی متدام و تغییرات مرتبط با افزایش سن را مطالعه نکرده اند.
پیش از این، دانشمندان آمریکایی گزارش داده بودند که در تلاش برای کنترل وزن، نه تنها مهم این است که فرد چه می خورد، بلکه چه زمانی غذا می خورد. متابولیسم تحت تأثیر ریتم های شبانه روزی قرار می گیرد و کسانی که وعده غذایی اصلی آنها صبحانه است، نسبت به کسانی که قبل از خواب غذا می خورند، کمتر دچار اضافه وزن می شوند، حتی اگر کالری دریافتی آنها یکسان باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала