چه کسی در برابر سویه جدید ویروس کرونا آسیب پذیرتر است

CC BY 2.0 / NIAID-RML / Novel Coronavirus SARS-CoV-2کشف روش از بین بردن ویروس کرونا طی 25 ثانیه
کشف روش از بین بردن ویروس کرونا طی 25 ثانیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2021
اشتراک
دانشمندان آفریقای جنوبی: افراد جوان بیشتر در معرض ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا در بیمارستان‌ها قرار می‌گیرند.
به گزارش اسپوتنیک، پزشکان از جمهوری آفریقای جنوبی از سرعت انتشار سویه جدید ویروس کرونا در میان جمعیت جوان نگران هستند. روزنامه تایمز اسرائیل در این باره می نویسد.
وی گفت: "جوانان بین 20 تا کمی بیشتر از 30 سال مبتلا به بیماری های متوسط ​​تا شدید هستند، برخی از آنها نیاز به مراقبت های ویژه دارند. حدود 65 درصد واکسینه نیستند و بقیه فقط با اولین دوز واکسینه شده اند."
سیدنی استرالیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2021
ثبت دو مورد نخست سویه جدید کرونا در استرالیا
به گفته وی، در صورت تداوم افزایش شمار مبتلایان، امکانات درمانی از بین خواهد رفت. این متخصص پیشنهاد کرد که در بدترین حالت، وضعیتی مشابه با سویه دلتا ایجاد می شود، بنابراین باید بسترهای مراقبت های ویژه بیشتری آماده شود.
چند روز پیش، دانشمندان در بوتسوانا و آفریقای جنوبی یک سویه از ویروس کرونا B.1.1.529 را گزارش کردند که حاوی 32 جهش در پروتئین S است که برای آلوده کردن سلول‌ها توسط پاتوژن ضروری است.
به گفته محققان، بسیاری از تغییرات جدید در ژنوم SARS-CoV-2 نشان‌دهنده قابلیت انتقال بالای این نوع و مقاومت در برابر آنتی‌بادی‌های محافظ افرادی است که بیمار و واکسینه شده‌اند، اگرچه هنوز برای نتیجه‌گیری نهایی زود است. کارشناسان پیشنهاد می کنند که B.1.1.529 در ابتدا در یک فرد با نقص ایمنی - احتمالاً یک بیمار ایدز یا HIV - ایجاد شد.
به گفته رسانه های خارجی، حدود صد نفر در آفریقای جنوبی به این ویروس مبتلا شده اند. موارد متعددی در هنگ کنگ، اسرائیل، بلژیک، جمهوری چک، آلمان، بریتانیای کبیر، ایتالیا، استرالیا و همچنین احتمالاً در هلند و اتریش وجود دارد. همه این موارد وارداتی هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала