ساخت موشک های ابرصوت زیرکن در روسیه آغاز شد

موشک ابرصوت روسی "زیرکن"
 موشک  ابرصوت روسی زیرکن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2021
اشتراک
شرکت روسی Mashinostroeniye Reutov NPO ساخت جدیدترین موشک های کروز ابرصوت زیرکن را برای نیروی دریایی روسیه آغاز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه اطلاع داده است.
در بیانیه منتشره آمده است: "تولید سریال زیرکن در NPO Mashinostroyenie در حال انجام است اما آزمایشات دولتی این محصول از یک حامل سطحی ادامه خواهد یافت" .
پرتاب موشک هایپرسونیک زیرکن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
گزارش و تحلیل
پرتاب موشک هایپرسونیک زیرکن
در 18 نوامبر، ناو "آدمیرال گورشکوف" موشک ابر صوت زیرکن را در دریای سفید پرتاب کرد. وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد این موشک بطور دقیق به هدف دریایی خود اصابت کرد.
در اطلاعیه منتشره آمده است خدمه ناو "آدمیرال گورشکوف" در چارچوب آخرین چرخه آزمایشات سلاح های موشکی ابر صوت، موشک زیرکن دیگری را شلیک کردند و این شلیک به طرف یک هدف دریایی واقع در آب های دریای سفید انجام شده است.
پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود که تجهیز نیروی دریایی روسیه به موشک های زیرکن در سال 2022 آغاز می شود. وی تاکید کرد که آزمایشات این موشک مستقر در دریا در حال تکمیل است.
اولین پرتاب این موشک از زیردریایی"سورودوینسک" ("Severodvinsk") پروژه 885 واقع در زیر آب در ماه اکتبر انجام شد. همزمان این زیردریایی اتمی اولین پرتاب آزمایشی "زیرکن" را از روی سطح انجام داد. در همان ماه، الکساندر مویسیف، فرمانده ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه به سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گزارش داد که آزمایش موشک کروز ابر صوت روسی زیرکن از زیردریایی با موفقیت انجام شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала