انگلیس: خطر روسیه بیشتر از اسلام گرایی است

© Sputnik / Alex McNaughtonانگلیس: خطر روسیه بیشتر از اسلام گرایی است
انگلیس: خطر روسیه بیشتر از اسلام گرایی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2021
اشتراک
انگلیس "تهدیدهایی" را که گویا از روسیه سرچشمه می‌گیرد، جدی‌تر از افراط‌ گرایی اسلامی خواند. این اظهارات را نیک کارتر، رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس امروز شنبه 27 نوامبر بیان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نیک کارتر در مصاحبه با روزنامه "تلگراف" گفت: "من در تابستان 2014 رئیس ارتش شدم و در آن زمان بحث می‌کردیم که آیا تهدید ناشی از افراط‌گرایی خشونت‌آمیز است یا از روسیه ناشی می شود . در آن مرحله، بحث افراط گرایی خشونت آمیز غالب شد. اما پس از آن در سال 2018، خانواده [سرگئی] اسکریپال در سالزبری مورد حمله قرار گرفتند و کاملاً مشخص شد که روسیه جدی‌ترین تهدید برای کشور ما است".
او توضیح بیشتری در مورد اینکه منظور چه نوع "تهدیدهایی" نداد و تنها به "اقدامات مربوط به منطقه خاکستری" اشاره کرد که شامل استفاده از "همه ابزارتوسل به زور" است، اما منجر به جنگ نمی شود.
اعزام عاجل طیارات و سربازان مسلح ناتو به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2021
در انگلیس از طرح ناتو برای حمله به روسیه سخن گفته شد
به گفته کارتر، "تهدیدهای روسیه و چین جایگزین تروریسم اسلامی به عنوان اولویت اصلی امنیتی دولت انگلیس شده است."
26 نوامبر، والدمار گردت، معاون بوندستاگ (پارلمان آلمان) از حزب آلترناتیو برای آلمان، ، ضمن اظهارنظر در مورد مقاله روزنامه تایمز در مورد انتقال تجهیزات نظامی انگلیس "در صورت جنگ با فدراسیون روسیه"، مطرح کردن احتمال جنگ با روسیه به دلیل گویا تجاوزکاری مسکو، یک منطق ناشیانه و غیر سازنده است که می تواند به پیامدهای منفی منجر شود.
پیشتر در همان روز، روزنامه تایمز به نقل از فرمانده نیروی زمینی، ژنرال رالف وودیس، اطلاع داد که انگلیس قصد دارد در صورت وقوع جنگ احتمالی با روسیه، تجهیزات نظامی به آلمان بفرستد. در این مطلب تاکید شده بو.د که نفربرهای زرهی باکسر، نسخه های بهبود یافته تانک های چلنجر 3، هواپیما های شناسایی آژاکس و همچنین پهپادها، توپخانه و تجهیزات پاکسازی مین به یگان های جدید تحویل داده خواهند شد.
به نوبه خود، الکسی چپا، معاون اول کمیته امور بین الملل مجلس دومای روسیه تاکید کرد که این پیام ها یک عمل تحریک آمیز دیگر از سوی دولت انگلیس است.
در روزهای اخیر، شماری از رسانه های غربی از احتمال حمله روسیه به اوکراین خبر داده اند. از جمله 20 نوامبر، شبکه تلویزیونی CBS News به نقل از منابع خود اطمینان داد که چنین تهدیدی ظاهراً با نزدیک شدن به هوای سرد در حال افزایش است.
13 نوامبر، رسانه های انگلیسی آمادگی لندن را برای اعزام 600 نفر نیرو به اوکراین در صورت "تهاجم" روسیه اعلام کردند. ظاهراً این تصمیم پس از آن گرفته شده است که مقامات ارشد نظامی انگلیس و رئیس MI6، ریچارد مور، دولت این کشور را از "خطر واضح و واقعی" برای اوکراین و غرب مطلع کردند.
همانطور که سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف تاکید کرد، غرب با اظهارات خود در مورد گویا آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین به طور مصنوعی هیستری را دامن می زند. وی افزود کشورهای عضو ناتو باید از تحویل سلاح های مدرن به اوکراین دست بردارند.
یادآور می شود در سال ۲۰۱۸ "سرگئی اسکریپال" یک جاسوس دوجانبه و دخترش در شهر سالزبری انگلیس با ماده‌ای شیمیایی به نام "نوویچوک" مسموم شدند. انگلیس مقصر این کار را روسیه عنوان کرد، اما مقامات مسکو این اتهام را رد کردند و آن را ادعایی فاقد شواهد دانستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала