وزیر اقتصاد ایران: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به تعویق خواهد افتاد‌

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران
احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2021
اشتراک
احسان خاندوزی اظهار داشت که با توجه به عدم تصویب لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس، این موضوع به تعویق خواهد افتاد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران ‌امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور مسئله خودتحریمی داخلی است که در زمینه‌های مختلف وجود دارد اما تقریباً مصادیق مشابه یکدیگر دارد که باید با راهکارهایی آن را کاهش دهیم.
نماینده مجلس ایران: توزیع ارز 4200 تومانی تصمیم نادرستی بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
نماینده مجلس ایران: توزیع ارز 4200 تومانی تصمیم نادرستی بود
خاندوزی اظهار داشت: دو موضوع تسهیل عام و تشویق خاص همواره مورد توجه دولت سیزدهم است و باید در فعالیت‌های تولیدی زمینه برای ورود همه به اقتصاد را فراهم کنیم و از سوی دیگر حمایت های لازم را برای تولید کنندگان داشته باشیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران افزود: تلاش داریم در نقطه تماس دستگاه‌های اجرایی و تولیدکنندگان هزینه‌ها را به حداقل برسانیم و سیاست‌های مانع فعالیت‌های تولیدی را از میان برداریم. باید فعالیت های اقتصادی برای کسانی که وارد عرصه فعالیت اقتصادی می‌شود باید با کمترین هزینه زمانی و صرف وقت رقم بخورد.
وی گفت: بود و نبود ارز ۴۲۰۰ تومانی در نوع واردات و نوع محصولات تولیدی داخل تعیین کنننده است. دولت به این نتیجه رسید که با توجه به پیامدهای منفی در بخش تولید به سمت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حرکت کند و با توجه به اینکه این لایحه در مجلس به تصویب نرسید به تعویق خواهد افتاد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала