ایران کمبود وقت را دلیل نتیجه بخش نبودن نشست با گروسی دانست

© REUTERS / WANA گروسی: نظارت بر مراکز هسته ای ایران برای بازرسان آژانس دشوار شده است
گروسی: نظارت بر مراکز هسته ای ایران برای بازرسان آژانس دشوار شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
اشتراک
آژانس هسته‌ای ایران: نشست با گروسی به دلیل کمبود وقت شکست خورد.
به گزارش اسپوتنیک، گفتگو با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران به دلیل کمبود زمان به نتیجه ای نرسید. این خبر را بهروز کمالوندی، نماینده رسمی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد.
دیدار گروسی با اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
دیدار گروسی با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران
او در پخش از تلویزیون دولتی ایران گفت: موضوعات مختلف عمدتا به مسائل پادمانی و مسائلی مربوط بود که در یکی دو سال گذشته مطرح شده و اصرار ماست که باید اینها خاتمه یابد و در این راستا باید صحبت‌هایی می‌داشتیم اما همان طور که گفتم باید زمان‌بندی انجام می‌دادیم و چارچوبی را مشخص می‌کردیم و اولویت‌بندی کارها باید انجام می‌شد و بخش مهمی از کارها انجام شد. ما حتی دیشب تا لحظه آخر تا فرودگاه تلاش کردیم که کار را به اتمام برسانیم اما بخشی از کار باقی ماند؛ البته علتش این هم بود که ما بر برخی مواضع خود پافشاری و اصرار داشتیم و نتوانستیم دیشب کار را پایان دهیم.
به گفته کمالوندی، با توجه به اینکه مسائل ما اجزای مختلفی داشت و از طرفی وقت کم بود و ایشان هم در آستانه اجلاس شورای حکام به تهران آمده بودند، نتوانستیم همه مسائل را به انتها برسانیم و جمع‌بندی نهایی داشته باشیم. قرار شد این بحث‌ها را ادامه دهیم و در حقیقت تعاملات همان طور که ایشان هم اشاره کردند و همکاری‌ها با آژانس ظرف روزها و هفته‌های آینده ادامه پیدا خواهد کرد.
گروسی روز چهارشنبه گفت که مذاکرات با ایران ناموفق بود، اگرچه آنها سازنده، صحیح و حرفه ای بودند. به گفته وی، تهران و آژانس باید توافقی منعقد کنند که بر اساس آن فعالیت های بازرسی در ایران از سر گرفته شود. کمالوندی در پاسخ گفت: در این مذاکرات بر سر حل بیشتر مشکلات موجود بین طرفین توافق شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала