درگیری معترضین با نیروهای امنیتی در پایتخت ارمنستان

© Sputnik / Asatur Yesayants /  مراجعه به بانک تصاویر درگیری معترضین با نیروهای امنیتی در پایتخت ارمنستان
درگیری معترضین با نیروهای امنیتی در پایتخت ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
اشتراک
معترضان متروی ایروان را محاصره کردند، دو نفر دستگیر شده و به اداره پلیس منتقل شدند.
به گزارش اسپوتنیک، معترضانی که خواستار افشای جزئیات مذاکرات با جمهوری آذربایجان و کنار گذاشتن شرایط نامطلوب برای تعیین مرز و تحدید حدود برای ارمنستان بودند، روز چهارشنبه به طور موقت متروی ایروان را مسدود کردند، به گفته پلیس، دو معترض دستگیر شدند.
تصاویر ویدئویی از محل این اقدام در کانال یوتیوبی Yerevan Today منتشر شد. ویدئوها نشان می دهند که معترضان چگونه درهای واگن های مترو را در ایستگاه یریتاسارداکان (مالادیوژنایا) مسدود می کنند و شعار می دهند.
سرویس مطبوعاتی پلیس به اسپوتنیک گفت: مترو اکنون طبق روال عادی کار می کند و تردد دوباره برقرار شده است. دو نفر دستگیر شده اند.
نشست سران روسیه، آذربایجان و ارمنستان در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
نشست سران روسیه، آذربایجان و ارمنستان در سوچی
اعتراضات در ایروان برای سومین روز پیاپی در حال برگزاری است. پیش از این، آرا ظهرابیان رئیس حزب زرتونک (بیداری) یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات، خواسته های اصلی معترضان را "سرکوب برنامه ضد ارمنی تحدید و تعیین مرزها" اعلام کرده بود. اسناد ارائه شده برای امضا را به اطلاع طرف آذربایجانی نرسانند که از طریق منطقه سیونیک، آذربایجان را به جمهوری خودمختار نخجوان متصل می کند.
وی همچنین اظهار داشت، که معترضان از مقامات می خواهند که سربازان در خط مقدم را به درستی مسلح کنند و از تمامیت ارضی ارمنستان محافظت کنند. برگزارکنندگان این اقدام اعلام کردند که تظاهرات روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
در ۱۸ نوامبر، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، گفت که وزارت دفاع روسیه پیشنهادی در مورد اقدامات مقدماتی برای تعیین مرز ارمنستان و آذربایجان ارائه کرده است. وی به وزیر دفاع کشورش سورن پاپیکیان، دستور داد تا جزئیات پیشنهادات را با همتای روس خود برای شروع کار بر اساس پیشنهادات فدراسیون روسیه روشن کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала