خطیب زاده: ایران هرگز برجام را ترک نکرد؛ آمریکا با تحریف راه به جایی نمی برد

© IRNAخطیب زاده: ایران هرگز برجام را ترک نکرد؛ آمریکا با تحریف راه به جایی نمی برد
خطیب زاده: ایران هرگز برجام را ترک نکرد؛ آمریکا با تحریف راه به جایی نمی برد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
اشتراک
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت، آمریکا با به راه انداختن یک نشست نمایشی نمی تواند واقعیت ها درباره برجام را تغییر دهد.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توئیتی نوشت: "ایالات متحده همچنان به تولید گزاره‌های جعلی ادامه می‌دهد."
«مجید تخت روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
شرط ایران برای بازگشت به اجرای کامل برجام

وی افزود: "به راه انداختن یک نشست نمایشی برای گرفتن عکس دسته جمعی با هدف غالب کردن یک روایت مجعول در مورد لزوم "بازگشت متقابل به برجام" این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که بر خلاف ایالات متحده، ایران هرگز برجام را ترک نکرد."
خطیب زاده تاکید کرد: "آمریکا با تحریف راه به جایی نمی‌برد. تصمیمات عاقلانه، نظیر پایان دادن به شکست حداکثری، شاید نتیجه‌بخش باشد."
پیش از این خطیب زاده درباره اظهارات یکی از مقامات آمریکا مبنی بر این‌که ایران به نقطه غیرقابل بازگشت در برجام برمی‌گردد گفت: "این‌که جمع نمایشی راه بیندازند و فکر کنند براساس آن بتوانند روایت جعلی را به جامعه جهانی غالب کنند و با نزدیک‌شدن به گفت‌وگوهای وین جو روانی ایجاد کنند هیچ کمکی به آن‌ها نخواهد کرد."

وی افزود: "جهان فراموش نکرده که این آمریکا بود که از برجام خارج شد و این دولت کنونی آمریکاست که سیاست ترامپ را ادامه می‌دهد. همزمان که پیغام برای ما می‌فرستد، تحریم‌ها را اعمال می‌کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала