تنگسیری: شناوری جدید با موشک‌های پدافندی در راه است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2021
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی سپاه از الحاق شناورهای شهید سلیمانی و شهید ناظری به نیروی دریایی سپاه و یک شناور جدید مجهز به موشک‌های پدافندی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز 20 نوامبر(شنبه) اظهار داشت که ایران اهمیت جغرافیایی بالایی دارد و این اهمیت موجب شده تا طی یک سال و نیم درگیری که با آمریکایی‌ها داریم و بسیاری از آن‌ها هم تاکنون رسانه‌ای نشده است.
وی در ادامه افزود: "ایران در جنوب کشور در خلیج فارس و دریای عمان بیشترین ساحل را دارد. هیچ‌کس نمی‌تواند نام خلیج فارس را تغییر دهد؛ زیرا از سالیان گذشته این منطقه همین عنوان را داشته است؛ در هنگام ورود به خلیج فارس اولین جزیره لارک است و وقتی به عمق خلیج فارس وارد می‌شویم، سه جزیره استراتژیک بوموسی، تنب بزرگ و کوچک را داریم به نحوی که وقتی هر شناوری وارد خلیج فارس می‌شود، باید از مقابل جزایر کشورمان عبور کند؛ البته هیچ‌کدام از شناور‌های بیگانگان از منطقه یادشده عبور نمی‌کنند؛ زیرا به محض ورود، از آبراه‌های بین‌المللی عبور می‌کنند و وارد آب‌های ما نمی‌شوند.
نیروی دریایی سپاه در دفاع مقدس از موشک‌های قدیمی چینی "اچ وای تو" استفاده می‌کرد و با استفاده از این موشک‌ها که عراقی‌ها هم از آن داشتند، به نفتکش "سانگاری" آمریکا زده شد و پس از آن حمله به شناورهای "سی اور سی تی" و "بریجتون" و ناو "ساموئل"، انهدام یک بالگرد توسط گروه شهید مهدوی و بالگردی دیگر در حوالی جزیره بوموسی، و مورد آخر، توقیف نفتکش در ماه جاری انجام شد.
امسال سه شناور جدید به این نیرو اضافه می‌شود. ناو‌های شهید ناظری به طول 55 متر و حاج قاسم سلیمانی به طول 65 متر توسط وزارت دفاع و سپاه و یک شناور دیگر هم توسط شرکتی دانش‌بنیان در حال ساخت است که دارای موشک‌هایی با برد 300 کیلومتر و سطح به هوا با قابلیت حمل بالگرد و دارای سرعتی معادل 35 نات هستند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала