سخنان نماینده روسیه در سازمان ملل در مورد چالش های جدید در افغانستان

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر چالش های جدید در افغانستان
چالش های جدید در افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2021
اشتراک
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان اعلام کرد وضعیت در افغانستان هنوز تثبیت نشده و چالش های جدیدی به چالش های قبلی در این کشور اضافه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، نبنزیا گفت: "واقعیت جدیدی که پس از 15 اوت در افغانستان پدیدار شد، نه خود افغان‌ها و نه جامعه بین‌المللی را به برقراری ثبات و ایجاد یک کشور صلح‌آمیز و غیرقابل تقسیم عاری از مواد مخدر و جنایت در قلمرو آن نزدیک‌تر نکرد."
وقوع  دو انفجار در پایتخت افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2021
وقوع دو انفجار در پایتخت افغانستان
به گفته وی، به مشکلات دیرینه ای که برای چندین دهه حل نشده ، چالش هایی اضافه شده که در درجه اول با عدم پذیرش بین المللی (حکومت جدید) مرتبط است.
نبنزیا خاطرنشان کرد روسیه همچنان از تشکیل یک دولت واقعاً فراگیر که به اندازه کافی منافع تمام نیروهای عمده قومی و سیاسی کشور را منعکس کند و همچنین اجرای سیاست خارجی داخلی و دوستانه میانه رو توسط افغانستان و رعایت حقوق اولیه بشر از جمله زنان و کودکان در قلمرو آن حمایت می کند.
نبنزی معتقد است که مقابله با تهدید تروریسم و ​​مواد مخدر همچنان یک چالش کلیدی است.
وی گفت: "امیدواریم که مقامات جدید در مقایسه با رهبری قبلی افغانستان که منافع ملی را برای ارضای جاه طلبی های خود قربانی کرده و مردم خود را به دست سرنوشت سپرده بودند، هوشیارتر باشند."
به گفته نبنزیا، روسیه می بیند که طالبان (در روسیه گروه تروریستی غیر قانونی اعلام شده) آماده تعامل عملی با جامعه بین المللی و شرکای منطقه ای است و خواهان حل مسائلی مانند نظم بخشیدن به اوضاع و بازسازی افغانستان پس از سال ها درگیری است. این دیپلمات روس از جمله به "تحولات مثبت" در زمینه بازگشت زنان به کار در حوزه اجتماعی و همچنین در زمینه تحصیل دختران اشاره کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала