وزارت خارجه روسیه: آمریکا تبلیغ نازیسم را تجلی آزادی بیان می داند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه: آمریکا تبلیغ نازیسم را تجلی آزادی بیان می داند
وزارت خارجه روسیه: آمریکا تبلیغ نازیسم را تجلی  آزادی بیان می داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2021
اشتراک
گریگوری لوکیانتسف، نماینده تام الاختیار حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون و معاون اداره همکاری انسانی و حقوق بشر وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت آمریکا، در جریان رایزنی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که تبلیغات نازیسم فقط مظهر آزادی بیان است.
به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه، کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد مسائل اجتماعی و بشردوستانه با اکثریت آرا پیش نویس قطعنامه روسیه در مورد مبارزه با تمجید از نازیسم را تصویب کرد اما دو کشور ایالات متحده آمریکا و اوکراین با آن مخالفت کردند. این سند توصیه می کند که کشورها اقدامات مشخصی را از جمله در زمینه قانون گذاری و در زمینه آموزش بو پرورش رای جلوگیری از بازنگری در نتایج جنگ جهانی دوم و انکار جنایات علیه بشریت و همچنین جنایات جنگی انجام شده در طول جنگ جهانی دوم انجام دهند. نویسندگان این سند حوادث مربوط به تجلیل و تبلیغ نازیسم، به ویژه استفاده از گرافیتی ها و نقاشی های دارای محتوای طرفداری از نازی ها از جمله بر روی بناهای یادبود قربانیان جنگ جهانی دوم را به شدت محکوم می کنند.
خنثی نمودن حمله هکری برای گذاشتن عکس نازی ها در سایت هنگ جاویدان در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2021
خنثی نمودن حمله هکری برای گذاشتن عکس نازی ها در سایت "هنگ جاویدان" در روسیه
لوکیانتسف گفت: در طول رایزنی‌ها، ایالات متحده دائماً می‌گوید که ما از طریق برخی مفاد قطعنامه خود، به حق مقدس آزادی عقیده که به آن آزادی بیان نیز می‌گویند تعدی می‌کنیم. آنها به اولین متمم قانون اساسی ایالات متحده اشاره می‌کنند. به طور کلی آنها می گویند که، شاید تبلیغ نازیسم بد باشد اما این فقط مظهر آزادی بیان است. شنیدن آن به بسیار غم انگیز است".
دیپلمات روس  از این واقعیت که چنین اظهاراتی از طرف آمریکا روز جمعه - بلافاصله پس از جشن روز کهنه سربازان در ایالات متحده ایراد شده، ابراز دلسردی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала