اولین اعلامیه نصرالله پس از بحران لبنان

© AP Photo / Hassan Ammarنصرالله‎
نصرالله‎ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2021
اشتراک
حسن نصرالله: اسرائیلی ها هم به اقتدار و عظمت مقاومت ایمان آورده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه «المنار»، حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به بررسی بحران به وجود آمده میان عربستان سعودی و لبنان پرداخته و مواضع شفاف خود را در این زمینه اعلام می کند.
مهمترین محورهای سخنرانی حسن نصرالله: «از نوع دیگری روبرو هستیم، اخدود بحران‌های معیشتی و محاصره و جنگ‌های رسانه‌ای و مسائل مشابه آن. از مهمترین دستاوردهای تاریخی، آزادسازی سرزمین و اسیران و حمایت و بازدارندگی است و این دستاوردها همچنان ادامه دارد.
از جمله دستاوردهای شهدا،‌مقابله با پروژه آمریکایی در منطقه‌ای است که ما بر آن پیروز شدیم. رزمایش‌های رژیم اسرائیل بیانگر ترس و وحشت از نفوذ لبنان به شهرک‌ها در منطقه الجلیل اشغالی است. اگر مقاومت وارد شمال فلسطین و الجلیل شود، پیامدهای بسیار سنگینی برای اسرائیل خواهد  داشت.
بحران بیروت و ریاض؛ احتمال اخراج لبنانی ها از عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
بحران بیروت و ریاض؛ احتمال اخراج لبنانی ها از عربستان
اسرائیلی‌ها قدرت مقاومت و صداقت و شان و جایگاه والای آن و اهمیت استراتژیک نخبگان آن را درک می‌کنند. برخی در لبنان از ضعف محور مقاومت حرف می‌زنند، در حالی که داده‌ها و واقعیتها خلاف آن را ثابت می‌کند. اسرائیل در نگرانی و وحشت از به خطر افتادن موجودیت خود به سر می‌برد به همین خاطر شاهد  افزایش خشونت و تجاوزگری اسرائیل علیه اسیران و فلسطینیان هستیم که نشانه قدرت نیست بلکه نشانه نگرانی و وحشت است.
ما تا کنون توانسته‌ایم مانع هیمنه و سلطه‌ کامل آمریکا(بر لبنان) شویم که به برکت خون شهدا بوده است. لبنان سال‌هاست که در معرض فشارها قرار دارد و این فشارها در دوران ریاست جمهوری ترامپ چند برابر شد.
از جمله فرضیه‌های بحران،‌عدم شناخت قبلی عربستان سعودی از اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان است. عربستان سعودی خود را در قامت دوست معرفی کرد؛ اما آیا دوست اینگونه با دوست خود رفتار می‌کند؟اگر مشکلی با وزیر اطلاع رسانی یا حزب الله دارد، واکنش‌ها هم باید در حد و مرز همین مشکل منحصر شود. عربستان سعودی از همپیمانان خود در لبنان می‌خواهد که وارد جنگ داخلی شوند.
بحرانی که عربستان سعودی به راه انداخت،‌جزئی از نبرد با مقاومت و طرح مقاومت در لبنان است، آنها طی سالهای گذشته و از سال 2006 به این اقدامات خود  ادامه می‌‌دهند، عربستان سعودی بخشی از این نبرد است و ما حجم اقدامات تحریک آمیز سعودی‌ها در جنگ سی و سه روزه را می‌دانیم.
مذاکرات وزیران خارجه آمریکا و عربستان درباره ایران و یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2021
مذاکرات وزیران خارجه آمریکا و عربستان درباره ایران و یمن
سوریه که ما آن را دوست لبنان می‌دانیم، در طول 16 سال اخیر حتی یک گام علیه کشور ما برنداشته است، با وجودی که مورد اهانت قرار داشت. با وجود این همه هجمه و تعدی و ناسزا و توهین،‌سوریه مانع رسیدن گاز و برق به لبنان نشده است.
پیامدهای مأرب در یمن و منطقه بسیار سنگین است و عربستان سعودی به خوبی این نکته را درک می‌کند. آمریکایی‌ها خودشان تاکید کرده‌اند که سقوط مارب، شکست کوبنده و سنگین عربستان سعودی  است که این کشور هم آن را می‌داند.
گفتگوهای عربستان سعودی و ایران هرگز به لبنان اشاره نخواهد کرد. سعودی‌ها در موضوع یمن درخواست‌هایی از ایرانیان داشتند و ایرانیان به آنها گفتند که باید با یمنی‌ها وارد مذاکره شوند.
صدها میلیارد دلار از سوی اعراب برای سرنگونی نظام سوریه هزینه شد که شکست خوردند. دیدار مقامات کشورهای عربی با مقامات سوریه اعتراف به شکست طرحها علیه سوریه است».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала