ادعای جرم بودن دوچرخه سواری بانوان توسط یک نماینده مجلس ایران +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ادعای جرم بودن دوچرخه سواری بانوان توسط یک نماینده مجلس ایران +عکس
ادعای جرم بودن دوچرخه سواری بانوان توسط یک نماینده مجلس ایران +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2021
اشتراک
ذوالنوری دوچرخه سواری بانوان را ناهنجاری دانسته که هنجارها را بر هم می‌زند.
به گزارش اسپوتنیک، ادعای عجیب یکی از نمایندگان مجلس ایران مبنی بر جرم شناخته شدن دوچرخه سواری بانوان و حمایت مجلس در زمینه تصویب قانون جرم انگاری دوچرخه سواری زنان با واکنش‌ و انتقاداتی از سوی کاربران فضای مجازی همراه شده است.

برخی سایت‌های خبری از ادعای نماینده قم در مجلس شورای اسلامی مبنی بر ارائه طرح جرم شناخته شدن دوچرخه‌ سواری بانوان در کوچه و خیابان‌ نوشتند. مجتبی ذوالنوری در نشست ستاد عالی امر به معروف و نهی از منکر استان قم در رابطه با پیدا نکردن قوانین سگ‌ گردانی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: «این در حالیست که بسیاری از کشورها از اروپا گرفته تا کشورهای عربی قوانین محکم و سنگینی برای این موضوع دارند.

وی در ادامه با ناهنجاری خواندن دوچرخه سواری بانوان در سطح شهر گفت: «تصویب قانون برای جرم انگاری ناهنجاری‌هایی مانند دوچرخه سواری زنان در سطح شهر، بدحجابی و موارد دیگری که هنجارهای جامعه را مورد هجوم قرار می‌دهد نیازمند درخواست دستگاه‌های مربوطه است و خوشبختانه این مجلس برای حل این مسائل مستعد است.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: «اگر برخی از قوانین موجود ما بازدارندگی ندارند هر دستگاهی باید متناسب با مأموریت و نیاز خود در قوانین بازنگری کند و برای تصویب به مجلس پیشنهاد کند تا همانطور که پلیس راهور جریمه‌ها را مرتب بروزرسانی می‌کند جرایم دیگر هم بازنگری و بروزرسانی شود.

تعدادی از کاربران در واکنش به اظهارات نماینده قم درباره جرم شناخته شدن دوچرخه سواری برای بانوان بیان می‌کنند در تمام کشورها از جمله عربستان صعودی که مهد ظهور اسلام بوده، دوچرخه سواری برای بانوان آزاد است، اما دولتمردان ایرانی به جای این‌که در اندیشه حل مشکلات مردم باشند با ایجاد محدودیت برای زنان درگیری ذهنی به وجود می‌آورند. از طرفی عده‌ای دیگر بر این باورند با آموزش دادن و فرهنگ‌سازی در خصوص جنس مخالف می‌توان در تلاش برای ایجاد امنیت روانی برای بانوان و آقایان قدم برداشت.
برخی دیگر از کاربران خانم درباره حضور خود در بعضی کشورها چنین گفتند که در آنجا حقوق زن و مرد با یکدیگر برابری می‌کند و به جای منع کردن حضور بانوان از تحریک‌پذیری برخی آقایان، قوانینی وجود داشته که در صورت مزاحمت برای مجرم شناخته خواهند شد و مجازات سختی برای افراد مجرم در پی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала