مقام نظامی ایران: منطقه رزمایش را تحت پوشش رصد و پایش سایبری قرار دادیم

© Photo / twitter of Hossein Dalirianمقام نظامی ایران: منطقه رزمایش را تحت پوشش رصد و پایش سایبری قرار دادیم
مقام نظامی ایران: منطقه رزمایش را تحت پوشش رصد و پایش سایبری قرار دادیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
اشتراک
معاون تربیت و آموزش ارتش ایران: خوشبختانه همه نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران که در رزمایش ذوالفقار 1400 حضور دارند در یکپارچه‌سازی صحنه عملیات و برنامه‌ریزی مشارکت داشته و به خوبی وظایف محوله را اجرا کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ستاد تبلیغات رزمایش ایران، سرتیپ ناصر مختارزاده، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) ارتش ایران در حاشیه برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 گفت: در منطقه رزمایش یک ابر ترکیبی دیجیتال را تشکیل دادیم که فرماندهان به راحتی در هر نقطه از منطقه در این ابر می‌توانستند با یکدیگر به انتقال داده بپردازند؛ این قرارگاه از قرارگاه مرکزی ذوالفقار در تهران نیز در حال هدایت و پشتیبانی بود.
مختارزاده بیان کرد: در این رزمایش از سایت‌های کنترل فرکانس استفاده و از انحرافات فرکانس و اختلالات عمدی و غیرعمدی جلوگیری کردیم. همچنین در حوزه سایبر فعالیت‌های عمده‌ای داشتم و به ویژه در حوزه دفاع سایبری اقدامات خاصی انجام داده بودیم و تمام منطقه رزمایش را تحت پوشش رصد و پایش سایبری قرار دادیم.
شبکه اسرائیلی به رزمایش ذولفقار-1400 واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
شبکه اسرائیلی به رزمایش ذولفقار-1400 واکنش نشان داد

سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در حاشیه برگزاری رزمایش ذوالفقار 1400 ارتش درباره اهمیت برگزاری رزمایش و نقش آن در ارتقای توانمندی و تجربه نیروها، گفت: رزمایش در واقع محل آزمایش و آموزش‌هاست. ما در میدان رزمایش آموزه‌های که داشتیم را آزمایش می کنیم و آموخته های دانشجویان را به صورت عملی در صحنه واقعی ملاحظه می‌کنیم به همین دلیل برای ارتقای توانمندی و آموزش، رزمایش را بسیار مهم و یک مرحله اساسی در روند آموزشی نیروها می‌دانیم.
وی درباره عملکرد دانش‌آموختگان نیروی‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش، گفت: اهداف ترسیم شده و تعیین شده و سریال‌های اجرا شده طبق زمان‌بندی انجام ‌شد. یکی از کارهای بسیار خوبی که در این رزمایش انجام شد، تقید به برنامه زمان‌بندی رزمایش است یعنی هر مرحله از رزمایش در زمان مشخص شده انجام شد و ما لحظه‌ها و ثانیه‌ها را برای اجرای عملیات‌ها رعایت کردیم تا مقید بودن به زمان و برنامه‌ریزی را تمرین کنیم.
شیخ تصریح کرد: ما در رزمایش‌های این‌چنینی به دنبال اجرای آموزش‌ها هستیم و از سوی دیگر تجهیزات و تسلیحات جدید را مورد آزمایش و ارزیابی قرار می‌دهیم، همچنین متناسب با عرصه‌های جدید تهدید و نیاز، آموزش‌ها را به روز می کنیم. از سوی دیگر با ورود تجهیزات و تسلیحات جدید آموزش نیروها نیز متناسب با آنها تغییر می‌کند و این رزمایش محلی برای اجرا و عملیاتی کردن این آموزش‌ها در استفاده از تجهیزات و تسلیحات نوین است و یکی از آورده های این رزمایش تلفیق این آموزش‌هاست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала