ترامپ از سیاست بایدن در قبال ایران شدیداً انتقاد کرد

© AP Photo / Ross D. Franklinترامپ از سیاست بایدن در قبال ایران شدیداً انتقاد کرد
ترامپ از سیاست بایدن در قبال ایران شدیداً انتقاد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
اشتراک
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سخنرانی‌اش در کنفرانس سالانه ائتلاف جمهوری خواهان یهودی از سیاست‌های جو بایدن از جمله در قبال ایران انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا و مایک پنس معاون اول پیشین وی، در یک سخنرانی در کنفرانس سالانه ائتلاف جمهوری خواهان یهودی از اسرائیل حمایت کرده و از دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به خاطر پشت کردن به این متحد آمریکا انتقاد کردند. 
خودداری بایدن از اظهار نظر درباره احیای برجام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
خودداری بایدن از اظهار نظر درباره احیای برجام
ترامپ در این سخنرانی که به صورت ویدیویی از پیش ضبط شده در این کنفرانس پخش می شد، مطرح کرد: اتحاد میان آمریکا و اسرائیل هیچ گاه به آن اندازه قوی نبود. تحت رهبری من، ما پایتخت دائمی اسرائیل را به رسمیت شناختیم و سفارت آمریکا در بیت المقدس را باز کردیم. ما همین طور حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت شناختیم. ما نماینده ویژه ای برای مبارزه با بلای یهودی ستیزی تعیین کردیم و از شورای فاسد و ریاکار حقوق بشر سازمان ملل خارج شدیم که به طرز شرم آوری ضد آمریکا و اسرائیل تعصب می ورزد، خارج شدیم. 
رئیس جمهور پیشین آمریکا علاوه بر این گفت که شاید مهم تر از همه این بوده که از آن چه توافق هسته ای غیرمنصفانه و یک طرفه ایران می‌خواند، خارج شدیم و سخت‌ ترین تحریم ها را بر حکومت آن اعمال کردیم. 
وی درباره روابط آمریکا با اسرائیل در دوره ریاست جمهوری خودش گفت: هیچ رییس جمهوری دوستی به آن خوبی برای اسرائیل نبوده است و من بسیار به آن مفتخرم.
ترامپ با متهم کردن دولت فعلی و "دموکرات های چپ رادیکال" به فعالیت هدفمند و عامدانه در راستای از بین بردن تمامی دستاوردهای ما بایدن را به این متهم کرد که به طرز بی سابقه ای در برابر ایران و در برابر  امنیت اسرائیل کوتاه آمده است.
رئیس جمهور پیشین آمریکا در ادامه و با اشاره ضمنی به جنگ غزه در مه ۲۰۲۱ و بدون ارائه جزئیاتی درباره نقش ایران در این زمینه، مدعی شد: ضعف بی سابقه بایدن در قبال حکومت ایران محرک مستقیم حمله موشکی به غیرنظامیان اسرائیلی شد؛ هزاران موشک پرتاب شد. 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала