بمب افکن B-1B نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه و نزدیک ایران پرواز کرد

© Sputnik / Nina Padalko /  مراجعه به بانک تصاویر بمب افکن B-1B نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه و نزدیک ایران پرواز کرد
  بمب افکن B-1B نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه و نزدیک ایران پرواز کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
اشتراک
فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که بمب افکن استراتژیک B-1B لنسر یک "ماموریت گشت زنی" در خاورمیانه و نزدیک ایران انجام داده است.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که هواپیمای بی – وان بی آمریکا که از پایگاه هوایی در جزیره دیگو گارسیا در اقیانوس هند برخاسته بود، بر فراز خلیج عدن، باب المندب، دریای سرخ، کانال سوئز، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پرواز کرد.
نفتکش ژاپنی مرسر استریت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2021
آمریکا ایران را به واکنش جمعی درباره حمله به کشتی تهدید کرد
در این پرواز که پنج ساعت به طول انجامید، بمب افکن آمریکایی در مراحل مختلف برای پشتیبانی هوایی توسط جنگنده هایی از مصر، اسرائیل، اردن، عربستان سعودی و بحرین همراهی شد.
بر اساس گزارش ها، در خلیج فارس و عمان، بمب افکن B-1B در امتداد مرز دریایی ایران به پرواز درآمد. بمب افکن آمریکایی پس از انجام ماموریت به پایگاه جزیره دیگو گارسیا بازگشت.
ژنرال فرانک مکنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا  گفت: "ما با هم قوی‌تر هستیم. آمادگی نظامی برای هر گونه احتمال یا مأموریت - از پاسخ به بحران گرفته تا تمرین‌های چندجانبه و گشت‌زنی‌های یک روزه مشابه - به یک مشارکت قوی بستگی دارد."
فرماندهی مرکزی خاطرنشان کرد که این پنجمین ماموریت از این دست در سال جاری در خاورمیانه است. موارد قبلی در ژانویه و مارس صورت گرفت.
همانطور که  نیروی هوایی فرماندهی اقیانوس آرام ایالات متحده گزارش داده است، گروه ضربت بمب افکن های استراتژیک آمریکایی B-1B Lancer در تاریخ 17 اکتبر به پایگاه در جزیره دیگو گارسیا، که بخشی از قلمرو بریتانیایی اقیانوس هند است، رسید.
بمب افکن های B-1B Lancer نیروی هوایی ایالات متحده و حدود 200 پرسنل پرواز از بال 28 بمب افکن از پایگاه نیروی هوایی الزورث، داکوتای جنوبی، برای انجام مأموریت های بمباران در راستای منافع فرماندهی نیروی هوایی در اقیانوس آرام، وارد پایگاه دیگو گارسیا شدند. این پروازها برای انجام وظایف فرماندهی رزمی و اهداف آموزشی در مناطق مختلف جغرافیایی انجام خواهد شد.
سرهنگ راس هابز، رئیس وقت عملیات اسکادران بمب افکن 37، گفت: "عملیات جهانی B-1B نه تنها یک بازدارندگی استراتژیک برای دشمنان کشورمان ایجاد می کند، بلکه تضمینی قوی و ملموس برای حمایت از متحدان ما نیز ارائه می کند."
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала