هشدار تحلیلگر انرژی درباره قیمت نفت تا 100 دلار

© AP Photo / Mary Altafferهشدار تحلیلگر انرژی درباره قیمت نفت تا 100 دلار
هشدار تحلیلگر انرژی درباره قیمت نفت تا 100 دلار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
اشتراک
مدیر تحقیقات نفت و گاز شرکت "بی ام او کپیتال مارکتس": در صورت سردتر شدن زمستان ممکن است قیمت نفت خام به 100 دلار در هر بشکه صعود کند.
به گزارش اسپوتنیکا، رندی اولنبرگ، مدیر تحقیقات نفت و گاز شرکت "بی ام او کپیتال مارکتس" به بلومبرگ گفت: ما واقعا در وضعیت بسیار حساس شرایط جوی هستیم و اگر هوا به شدت سرد شود، ممکن است دو برابر شدن قیمت گاز از سطح فعلی را مشاهده کنیم و ممکن است قیمتهای نفت از مرز 100 دلار در هر بشکه عبور کنند. با این حال اولنبرگ گفت: اگر دمای هوا در طول زمستان ملایم باشد، قیمتها در سه ماهه نخست سال میلادی آینده اصلاح می شوند.
این تحلیلگر تنها کسی نیست که چنین دیدگاه خوش بینانه ای دارد. ایرا اپستاین از شرکت "لین اند آسوشیتس" پیش بینی کرد وست تگزاس اینترمدیت تا پایان سال تحت تاثیر تقاضای قوی برای نفت و عدم عرضه جدید کافی به 90 دلار صعود خواهد کرد.
قیمت جهانی نفت افزایش یافت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
قیمت جهانی نفت افزایش یافت
بر اساس گزارش اویل پرایس، این نظرات در یادداشت اخیر گلدمن ساکس انعکاس پیدا کرده است. این بانک سرمایه گذاری آمریکایی اوایل ماه جاری پیش بینی خود از قیمت نفت برنت تا پایان سال را به 90 دلار در هر بشکه افزایش داد و اکنون می گوید نفت ممکن است به بالاتر از 90 دلار صعود کند. گلدمن به سوئیچ نیروگاهها از گاز به نفت که ممکن است یک میلیون بشکه در روز به تقاضای جهانی برای نفت بیافزاید، به عنوان عامل اصلی بازبینی در دورنمای قیمت نفت اشاره کرد. در یادداشت گلدمن ساکس آمده است: با در نظر گرفتن این که اوپک پلاس همچنین به روند افزایش ماهانه تولید به میزان 400 هزار بشکه در روز ادامه می دهد، باید قیمتها به 110 دلار در هر بشکه صعود کنند تا از میزان تقاضا به حد کافی کاسته شده و کمبود عرضه در بازار که برای سه ماهه اول سال 2022 پیش بینی می شود، متوازن شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала