عقب ماندگی "ناامیدکننده" آمریکا در رقابت با روسیه در زمینه سلاح هایپرسونیک

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر عقب ماندگی "ناامیدکننده" آمریکا در رقابت با روسیه در زمینه سلاح هایپرسونیک
عقب ماندگی ناامیدکننده آمریکا در رقابت با روسیه در زمینه سلاح هایپرسونیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
اشتراک
روزنامه انگلیسی تلگراف می نویسد ایالات متحده آمریکا در مسابقه در زمینه ساخت سلاح هایپرسونیک (ابر صوت) از روسیه و چین بطور ناامید کننده ای عقب مانده است.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره در این روزنامه آمده است: "ایالات متحده آمریکا در خطر تبدیل شدن به سومین چرخ در" مسابقه هایپرسونیک" فعلی است.
نویسنده این مقاله توضیح می دهد با ظهور سلاح جدید، برتری ناوهای هواپیمابر آمریکایی دیگر تعیین کننده نخواهد بود زیرا کشتی های جنگی فقط "اردک های فریبنده" برای موشک های ایر صوت با بارهای هسته ای می شوند که از فضا به سوی آنها پرواز می کنند.
پرتاب موشک هایپرسونیک زیرکن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
گزارش و تحلیل
پرتاب موشک هایپرسونیک زیرکن
ضمناً در تابستان اطلاع حاصل شد  شد که نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا  بار دیگر در آزمایش های پروازی نمونه اولیه موشک ابرصوت AGM-183A Air-Launched Rapid Response Weapon (ARRW) شکست خورده است.
این در حالی است که چین آزمایش گلایدر هایپرسونیک DongFeng-17 خود را هفت سال پیش آغاز کرده و مسکو موشک هایپرسونیک زیرکن را با موفقیت آزمایش کرد و به موشک حتی پیشرفته تر"آوانگارد"  (Avangard) مسلح شده که به نوشته روزنامه تلگراف ، "روسیه را به مقام اول در مسابقه سلاح های هایپرسونیک رسانده است. "
نویسنده مقاله خاطرنشان می سازد:"این منصفانه است که بگوییم در پنتاگون در مورد وضعیت فعلی آمریکا در زمینه سلاح های هایپرسونیک نوعی ترس و اضطراب وجود دارد. مقامات آمریکایی حتی اخیراً پیشنهاد کرده اند که آنچه با اشیای پرنده ناشناس یا بشقاب پرنده ها در آسمان ایالات متحده اشتباه گرفته شده ممکن است در واقع موشک های ابرصوت چینی یا روسی باشد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала