باکو بدنبال خرید سامانه موشکی از اسرائیل

© Photo / Public domainباکو بدنبال خرید سامانه موشکی از اسرائیل
باکو بدنبال خرید سامانه موشکی از اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.10.2021
اشتراک
ارتش جمهوری آذربایجان بار دیگر رزمایش برگزار کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرارو، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که برای افزایش سطح آمادگی نیرو‌های خود رزمایش دیگری برگزار کرد.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه با انتشار این خبر در سایت خود افزود که هدف این رزمایش ارتقای مهارت پرسنل یگان پدافندی در مدیریت سامانه‌های موشکی‌های ضدهوایی و افزایش توان رزمی آنهاست. به گفته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، در طول این رزمایش خدمه رزمی استاندارد‌های استقرار سیستم موشکی ضدهوایی "اوسا" را تمرین کرده و با دشمن فرضی، شامل انواع پهپاد‌ها و جنگنده‌های نظامی، درگیر می‌شوند.
گفتنی است که اوسا، یک سامانه موشکی تاکتیکی سطح به هوای متحرک و برد کوتاه ساخت روسیه است و برای درگیری با اهداف کروز ساخته شده است.
همچنین بر اساس گزارش‌های رسیده، جمهوری آذربایجان در حال بررسی خرید سامانه "حیتس-۳" (پیکان-۳) از اسرائیل است.
در این گزارش همچنین به قیمت هر فروند موشک سامانه حیتس اشاره و عنوان شده است که قیمت هر فروند موشک این سامانه ۲.۲ میلیون دلار است و تل‌آویو با این معامله سود خوبی به جیب خواهد زد.
پیشتر، الهام علی اف گفته بود که باکو از تل‌آویو، پهپاد‌های موسوم به مهاجم آسمان (Sky Striker) و هاروپ خریداری کرده و این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست؛ پهپاد‌هایی که هم برای شناسایی و هم نبرد کاربرد دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала