سفر نماینده اتحادیه اروپا برای از سرگیری مذاکرات برجام به تهران

© AFP 2023 / John Thysسفر نماینده اتحادیه اروپا برای از سرگیری مذاکرات برجام به تهران
سفر نماینده اتحادیه اروپا برای از سرگیری مذاکرات برجام به تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.10.2021
اشتراک
مقامات ناشناس خبر از سفر قریب الوقوع انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران دادند.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ روز سه شنبه با استناد به مقامات ناشناس که ظاهراً از جزئیات این سفر مطلع بودند، اعلام کرد: انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این هفته وارد تهران می شود تا با ایران برای از سرگیری مذاکرات برای ایجاد مجدد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران مذاکره کند.
برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2021
گزارش و تحلیل
این جور که بویش مباید لغو برجام به نفع ایران است
به گفته مقامات ناشناس، کشورهای شرکت کننده در مذاکرات درباره توافق هسته ای با ایران (روسیه، ایالات متحده، چین، بریتانیای، فرانسه و آلمان) اخیراً مشغول دیپلماسی بین اعضا بوده اند و ممکن است مذاکرات کامل بین آنها می تواند ظرف سه هفته از سر گرفته شود.
پیتر استانو سخنگوی ارشد دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از اظهار نظر در مورد سفر مورا خودداری کرد و خاطرنشان کرد که دیدار با شرکای سراسر جهان بخشی از کار مقامات است.
از ماه آوریل، مذاکراتی در وین بین ایران و اعضای گروه "پنج" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران در جریان است.
طرفین در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، انجام تعهدات خود در حوزه هسته ای و بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می کنند.
نمایندگان کشورهای طرف قرارداد نیز بدون مشارکت ایران رایزنی های جداگانه ای با فرستادگان آمریکایی انجام می دهند. در ابتدا، انتظار می رفت که هیئت ها کار را در پایان ماه مه، سپس در ابتدای ماه ژوئن به پایان برسانند.
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در ۲۱ سپتامبر گفت که مذاکرات برای از سرگیری کامل توافق هسته ای طی چند هفته دوباره در وین آغاز می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала