نظریه جدید درباره سرچشمه کووید - 19

© REUTERS / Phil Nobleنظریه جدید درباره سرچشمه کووید - 19
نظریه جدید درباره سرچشمه کووید - 19 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2021
اشتراک
در ایالات متحده، نظریه ای در مورد سرچشمه کووید - 19 ارائه شد.
اسپوتنیک، دانشمندان اعلام کردند که کووید - 19 می تواند در بدن یک معدنچی چینی در سال 2012 تکامل یافته باشد.
به گزارش روزنامه تلگراف، ویروس کرونا ممکن است در بدن یک معدنچی چینی در سال 2012 تکامل یافته باشد و نمونه های ویروس به آزمایشگاهی در ووهان ارسال شده و احتمالاً در آنجا نشت شده است.
به گفته جاناتان لاتام، مدیر اجرایی سازمان منابع زیستی سازمان آمریکایی، این ویروس زمانی که در بدن یک فرد به مدت طولانی وجود داشته باشد می تواند "جهش تکاملی" داشته باشد و دچار جهش های متعدد شود.
وی گفت: "صدها جهش در یک معدنچی رخ داد که منجر به تشکیل Sars-Cov-2 شد. نظریه ما نشان می دهد که یک تکامل مشابه در داخل ریه های معدنچیان پس از یک بیماری مرموز در سال 2012 رخ داده است ،" و ادعا می کند که یک نشت ویروس از یک نمونه پزشکی به دست آمده از معدنچیان آلوده در طول شیوع وجود داشته است. "
به نوشته این روزنامه، در سال 2012، شش معدنچی که بقایای فضولات خفاش را در معدن استان یوننان چین جابه جا کردند، مبتلا به بیماری "شبیه ذات الریه" بودند. سه نفر از آنها فوت کردند، دیگران تا شش ماه در بیمارستان بستری شدند. یک سال پس از مرگ، دانشمندان شهر ووهان در همان محل ویروس کرونا خفاش raTG13 را پیدا کردند که 96 درصد با ویروس عامل COVID-19 یکسان است.
لاتام گفت: "ما می دانیم که ویروس‌های کرونا در اطراف معدن متنوع و فراوان بودند و می دانیم که برخی از معدنچیان برای مدت طولانی در بیمارستان بستری بودند. درمان آنها شش ماه به طول انجامید و منجر به تکامل ویروس های کرونا جدید انسانی شد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала