آیا روحانی و ظریف به دلیل خسارات برجام محاکمه خواهند شد؟

© Photo / Youtube / آرمان تی ویمحمد حسن آصفری
محمد حسن آصفری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2021
اشتراک
آصفری: اعتراف به اشتباه دردی از مردم دوا نمی‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی اظهار داشت که تیم مذاکره‌کننده و بویژه ظریف و روحانی باید به دلیل خسارات برجام و اعتراف به عدم دقت در متن آن مورد مؤاخذه و محاکمه قرار گیرند چرا که افکار عمومی انتظار دارد ابعاد مختلف آن شفاف شده و پشت پرده‌ها روشن شود.
وی درباره اعتراف ظریف مبنی بر عدم مطالعه متن برجام اظهار داشت: «متأسفانه مطالعه دقیقی در متن برجام صورت نگرفته و واژه‌هایی در آن صورت دارد که تعاریف مختلفی از آن می‌شود ضمن اینکه بی‌توجهی به نسخه فارسی آن هم یکی از دغدغه‌های مجلس بوده است. اعترافات ظریف در کلاب‌هاوس چیزی را حل نخواهد کرد زیرا واقعیت آن است که برجام مسائل و مشکلات زیادی برای کشورمان در اثر بی‌توجهی تیم‌مذاکره به وجود آورده است.
 اولیانوف از قصد ایران برای بازگشتن به برجام می گوید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
اولیانوف از قصد ایران برای بازگشتن به برجام می گوید
علی‌رغم اینکه تمامی اسناد و دلایل دال بر بی‌تدبیری تیم مذاکره کننده در برجام بوده است و به همین دلیل باعث شده که طرف مقابل به تعهدات و وظایف خود عمل نکند و ما منفعتی از این موضوع نداشته‌ایم چرا که ضمانت‌های لازم از آنها گرفته نشده است.
تیم مذاکره‌کننده و به ویژه آقای ظریف و روحانی باید مؤاخذه و محاکمه قرار گیرند چرا که افکار عمومی انتظار دارد حداقل برای شفاف شدن اذهان جامعه از جزئیات، وقایع و ابعاد مذاکرات مطلع شوند، بخش‌های مختلف برجام و پشت‌ پرده آن باید روشن شود تا خدای ناکرده آینده کشور به دلیل ندانم‌کاری این افراد با مسائل و مشکلات و خسارات زیادی دوباره مواجه نشود.
وضعیت معیشتی، رکود اقتصاد و شرطی کردن اقتصاد ایران به مذاکره از نتایج برجام است که ناشی از ناکارآمدی تیم مذاکره کننده هسته‌ای است و باید با آنها که موجب خسارات فعلی به کشورمان شده‌اند برخورد قاطعی صورت گیرد و همین تیم متن نخوانده برجام را باید بارها بخوانند و بخش‌های مختلف کشور هم برای عدم تکرار چنین خسارتی باید آنرا مورد بازبینی قرار دهند تا مسئولی متن نخوانده را امضا نکند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала