رمزارزها در آینده اقتصاد جهان چه جایگاهی دارند؟

© Depositphotos.com / Monsitرمزارز
رمزارز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
اشتراک
کارشناس: مردم را در چاه ارزهای دیجیتال نیندازید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، آلبرت بغزیان،  عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه دولت به‌صرف به‌روز نشان دادن خود، نباید رمزارزها را به‌رسمیت بشناسند.
وی در ادامه افزود:«بانک مرکزی نباید رمزارزها را به‌رسمیت بشناسد و نباید مردم را نسبت به تولید و استخراج و استفاده و مبادله ارزهای دیجیتال دعوت و توصیه کرد. بازار رمزارزها  یک بازار 24ساعته است که تنها کسانی باید وارد این حوزه شوند که مسلط و آگاه و حرفه‌ای باشند.
بانک مرکزی ایران برای انتقال کارت به کارت محدودیت جدیدی اعمال کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2021
بانک مرکزی ایران برای انتقال کارت به کارت محدودیت جدیدی اعمال کرد
به‌یاری ارزهای دیجیتال تلاش می‌شود یورو تضعیف شود و موجبات فروش بیشتر کالاها از طریق رمزارزها توسط کشورهایی که به بازار رمزارزها می‌دمند، فراهم شود. ارزهای دیجیتال منبع ارزشی و هیچ‌گونه پشتوانه‌ای ندارند و براساس فرمولهای ریاضی ایجاد و دست به دست و مبادله می‌شوند.
به‌نظر من نهایت جایگاهی که رمزارزها می‌توانند در اقتصاد جهانی بیابند این‌که مانند مواد مخدر در اقتصاد جهانی خواهند بود نه حذف می‌شوند و نه جایگاهشان ارتقای آن‌چنانی می‌یابد.
اقبال از استخراج و مبادله ارزهای دیجیتال در برخی کشورها بالاست، کشورهای فقیر، کشورهایی که با محدودیتهایی به‌لحاظ تحریم و... روبه‌رو هستند و البته کشورهایی که اقتصاد زیرزمینی درصد زیادی از اقتصادشان را تشکیل می‌دهد و به‌یاری رمزارزها می‌توانند به فعالیتهای غیرقانونی یا مجرمانه اقدام کنند، همچنین کشورهایی که قیمت انرژی در آنها پایین‌تر است، ورود به حوزه ارزهای دیجیتال برایشان جذاب و مقرون به صرفه است».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала