رونمایی از رادار «هرمز» و «شبیه‌ساز شمس» در ایران

© Photo / IRNAرونمایی از رادار «هرمز» و «شبیه‌ساز شمس» در ایران
رونمایی از رادار «هرمز» و «شبیه‌ساز شمس» در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
اشتراک
رادار تاکتیکی هرمز و شبیه‌ساز شمس با حضور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران رونمایی شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رادار تاکتیکی برد متوسط هرمز و شبیه ساز شمس که از سامانه‌های راهبردی برد بلند است، روز شنبه با حضور سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران و جمعی از معاونان این نیرو در سازمان خودکفایی نیروی پدافند ارتش رونمایی شد.
رونمایی از سلاح ضد زره نیروی زمینی ارتش ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2021
رونمایی از سلاح ضد زره نیروی زمینی ارتش ایران
هدف از اجرای پروژه هرمز طراحی و ساخت یک دستگاه رادار برد متوسط است به نحوی که علاوه بر استخراج اطلاعات سرعت هدف بتواند فاصله هدف را با دقت بالا استخراج و اطلاعات را با کیفیت بالا به مرکز کنترل آتش موشک‌های پدافند هوایی ارسال کند.
افزایش توان رزمی، مداومت کاری بالا و کمترین زمان لازم برای تعمیر و نگهداری، دقت بالا در اندازه‌گیری در سمت و ارتفاع هدف و ارتقاء قدرت تفکیک اهداف، بهبود زاویه پوشش آنتن و سرعت آشکارسازی اهداف نسبت به رادارهای دیگر از قابلیت‌های رادار هرمز است.
هدف از اجرای پروژه شمس طراحی و ساخت شبیه ساز سامانه‌های راهبردی برد بلند نیروی پدافند هوایی ارتش علیه موشک‌های بالستیک و طیف وسیعی از اهداف دیگر است.
سامانه کاملا ایرانی شمس، از نظر ظاهری و عملکردی متناسب با تهدیدهای در کلاس سامانه‌های برد بلند طراحی شده و می‌توان از طریق آن سناریوهای رزمی مدرن و به روز را طراحی و اجرا کرد.
طرح‌ریزی عملیات سریع و قاطع با تکیه بر فناوری‌های برتر و تجهیزات کامل و پیشرفته در انتخاب اهداف متنوع براساس تهدیدشناسی از دیگر کاربردهای این محصول است.
طراحی سناریوهای رزمی براساس موقعیت جغرافیایی کشور، آشنایی کارکنان با سناریوهای محتمل بر اساس تهدیدشناسی منطقه سیستم ارزیابی عملکرد اُپراتور توسط نرم افزار تحلیل و نمره و انجام صرفه‌جویی در هزینه‌ها و آمادگی است
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала