تأکید "علی اف" بر همکاری با ایران و روسیه

© Sputnik / Alexey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر تأکید "علی اف" به همکاری با ایران، روسیه و ترکیه
تأکید علی اف به همکاری با ایران، روسیه و ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
اشتراک
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه با یک خبرگزاری اسپانیایی تأکید کرد که از همکاری با کشورهای منطقه اعم از ایران، روسیه و ترکیه حمایت می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه با خبرگزاری اسپانیایی «افه» بر همکاری با کشورهای منطقه از جمله ایران و روسیه تأکید کرد.
ایران اظهارات اخیر از سوی جمهوری آذربایجان را تعجب‌آور و تأسف‌برانگیز خواند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
ایران اظهارات اخیر از سوی جمهوری آذربایجان را تعجب‌آور و تأسف‌برانگیز خواند
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این مصاحبه پیرامون سوالی در باب امکان همکاری‌های منطقه‌ای میان ۳ کشور قفقاز جنوبی و ۳ کشور همسایه ایران، روسیه و ترکیه گفت: بله. ما از پیشنهاد رئیس جمهور ترکیه برای این بستر همکاری منطقه‌ای حمایت کردیم. گروه ۳+۳. ارمنستان هنوز پاسخی نداده است. باز هم موضع غیرسازنده ارمنستان را شاهد هستید. اما ما کاملاً از آن حمایت می‌کنیم و این نه تنها برای حل و فصل مسائل پس از جنگ، بلکه به طور کلی برای توسعه منطقه‌ ای در منطقه ما بسیار مهم خواهد بود.
«الهام علی اف» در ادامه این گفتگو درباره دیدار با نخست وزیر ارمنستان گفت: ما آماده ایم و در واقع مذاکرات و تماس‌ها آغاز شده است. قالب همکاری در سطح معاونان نخست وزیر جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه وجود دارد. این قالب به مسائل مربوط به باز شدن ارتباطات اختصاص داده شده است.... ما همچنین آمادگی خود را برای شروع همکاری با ارمنستان در مورد توافقنامه صلح آینده اعلام می‌کنیم. همه این ابتکارات بارها توسط من و سایر مقامات بیان شده است، اما متأسفانه هنوز از سوی ارمنستان پاسخ مثبت داده نشده است. بنابراین موضع ما بدون تغییر است و مراحل خاصی وجود دارد، اما من فکر می‌کنم در طول این سال ما می‌توانستیم پیشرفت‌های بزرگ‌تری داشته باشیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала