افغان ها به امید خروج از کشور خود مقابل سفارت ایران در کابل تجمع می کنند

© Photoسفارت ایران در کابل
سفارت ایران در کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
اشتراک
شهروندان افغان ساعت ها در بخش کنسولی سفارت ایران در کابل در صف ایستاده و امیدوارند ویزا بگیرند و این کشور را ترک کنند.
به گزارش اسپوتنیک، افغان هایی که بودجه لازم برای خرید بلیط هواپیما را دارند، در صدد اخذ ویزا هستند. سفارت ایران یکی از معدودی است که پس از به قدرت رسیدن طالبان (در فدراسیون روسیه سازمان تروریست شناخته شده و ممنوع است) به کار خود ادامه می دهد.
ترورهای هدفمند در افغانستان ادامه دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
ترورهای هدفمند در افغانستان ادامه دارد
کارمند سابق یک شبکه  تلویزیونی دولتی افغانستان می گوید "سه ماه پیش به من پیشنهاد دادند که اسناد خود را برای عزیمت به کانادا به عنوان پناهنده تنظیم کنم. در آن زمان من این درخواست را رد کردم زیرا امیدوار بودم به کار روزنامه نگاری ادامه دهم و برای کشورم مفید باشم. اکنون همه امیدها از بین رفته و من امیدوارم  از کشور خارج شوم تا به زندگی خود ادامه دهم."
شرکت هواپیمایی ایرانی ماهان ایر به پروازهای چارتری خود از تهران به کابل و بالعکس ادامه می دهد. تا به امروز هیچ شرکت هواپیمایی بین المللی علیرغم اظهارات مقامات جدید افغانستان در مورد فعالیت فرودگاه بین المللی پایتخت، پروازهای منظم خود را به کابل از سر نگرفته است.
در اوایل ماه اوت جنگجویان طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش داده، 15 اوت وارد کابل شده و روز بعد اعلام کردند که جنگ به پایان رسید است. در دو هفته آخر ماه اوت شهروندان غربی و افغانانی که با آنها همکاری می کردند، به صورت جمعی از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، تخلیه شدند.
شب 31 اوت، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان پایان داد. در اوایل سپتامبر ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در اولین حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل متحد بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала