کره شمالی خبر از آزمایش موفقیت آمیز سیستم موشکی هایپرسونیک داد

© AFP 2023 / Jung Yeon-Jeکره شمالی خبر از آزمایش موفقیت آمیز سیستم موشکی هایپرسونیک داد
کره شمالی خبر از آزمایش موفقیت آمیز سیستم موشکی هایپرسونیک داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
اشتراک
کره شمالی انجام موفقیت آمیز آزمایش موشک جدید هایپرسونیک "هواسونگ -8" را تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه های دولتی کره شمالی گزارش دادند که پیونگ یانگ یک موشک هایپرسونیک تازه توسعه یافته را در سواحل شرقی خود شلیک کرده است و اعلام کرد آزمایش افتتاحیه این سیستم با موفقیت انجام شد.
خبرگزاری یونهاپ به نقل از ستاد مشترک ارتش کره جنوبی پیشتر پرتاب یک موشک کوتاه برد ناشناس را روز سه شنبه تأیید کرده بود. این موشک در ساعت 6:40 صبح به وقت محلی از موپیونگ ری در استان جاگانگ شلیک شد و در دریای شرقی فرود آمد. ارتش کره جنوبی همچنین اعلام کرد که سئول در همکاری با جامعه اطلاعاتی امریکا مشغول تجزیه و تحلیل این آزمایش موشکی کره شمالی است.
گمانه‌زنی‌ها در خصوص آزمایش نوع جدیدی از سلاح در کره شمالی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2021
گمانه‌زنی‌ها در خصوص آزمایش نوع جدیدی از سلاح در کره شمالی
کیم سونگ، نماینده کره شمالی در سازمان ملل، روز دوشنبه در مجمع عمومی این سازمان اعلام کرد کشورش از حق مشروع برای آزمایش تسلیحاتی و تقویت توان دفاعی اش برخوردار است.
کره شمالی در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده، اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در واکنش به آزمایش‌های گذشته موشکی کره شمالی گفته بود، اقدام پیونگ یانگ برای آزمایش موشک نشان می‌دهد که دولت این کشور تغییر چندانی نکرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала