پیوستن بحرین به نیروی ضربت پهپادی آمریکا در خلیج فارس

© Flickr / abcdz2000پیوستن بحرین به نیروی ضربت پهپادی آمریکا در خلیج فارس
پیوستن بحرین به نیروی ضربت پهپادی آمریکا در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
اشتراک
اداره روابط عمومی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، بحرین نخستین کشور حوزه خلیج فارس است که موافقت کرد با این ناوگان در ادغام سریع سیستم‌های نظامی جدید بدون سرنشین شریک شود.
به گزارش اسپوتنیک، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ ای اعلام کرد: مقامات ارشد بحرین از جمله فرماندهان گارد ساحلی و نیروی دریایی این کشور اخیرا با همتایان آمریکایی خود در یکی از تاسیسات دریایی آمریکا در بحرین دیدار، درباره توسعه همکاری‌ ها مذاکره و تازه‌ ترین پهپادهای نظامی آمریکا را ملاحظه کردند.
شرکت هواپیمایی ملی بحرین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2021
برقراری پرواز مستقیم میان بحرین و اسرائیل
آدمیرال برد کوپر فرمانده فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا، در جریان این دیدار گفت: ما یک روابط استراتژیک پایدار با بحرین داریم و تعهد متقابل ما به سیستم‌ های بدون‌ سرنشین جدید پیشرفته نشان می‌دهد که ما شراکت‌ مان را به شیوه‌ای جدید تقویت می‌ کنیم.
وی افزود: این ابتکار عمل ما را قدر می‌ سازد تا آگاهی حوزه دریایی را بر روی، بالای و زیر آب‌ ها توسعه دهیم تا بازدارندگی منطقه‌ ای را تقویت کنیم.
آدمیرال کوپر اشاره‌ ای نکرد که این نیروهای تحت رهبری آمریکا این بازدارندگی را در مقابل کدام کشورها تقویت می‌ کنند.
این اظهارات کوپر به دنبال تشکیل نیروی ضربت ۵۹ در اوایل ماه جاری میلادی مطرح شد؛ نیروی ضربت جدیدی مستقر در خاورمیانه که از تکنولوژی پهپادی و هوش مصنوعی استفاده می‌کند.
براساس این توافق، نیروی دریایی بحرین در مانورهای تحت رهبری آمریکا در ماه اکتبر شرکت خواهند کرد تا اثربخشی کشتی‌ های سطحی بدون سرنشین را نشان دهند. نیروی دریایی بحرین همچنین در مانورهای دیگری با "شرکای منطقه‌ ای و ائتلافی" که هنوز نامشان مشخص نیست، و قرار است پس از مانور مذکور برگزار شوند، شرکت خواهد کرد.
نیروی دریایی آمریکا "اهمیت استراتژیک، آب و هوا و جغرافیای منحصر به فرد" منطقه خاورمیانه را به عنوان "یکی از محیط‌ های ایده‌ آل" برای استفاده از پهپادهای جدیدش در مناطقی چون تنگه هرمز، کانال سوئز، تنگه باب‌ المندب که سه گذرگاه کلیدی در تجارت بین‌ المللی محسوب می‌ شوند، توصیف می‌ کند.    
سیستم‌ های بدون سرنشینی که انتظار می‌رود توسط نیروی ضربت ۵ استفاده شوند، قرار است شامل سیستم‌ های بدون سرنشینی که در ماه آوریل توسط ناوگان اقیانوس آرام آزمایش شدند از جمله پهپادهای نظارت هوایی جدید با استقامت طولانی، کشتی‌ های سطحی همچون کشتی "سی هاوک" و "سی هانتر" و زیردریایی‌ های بی سرنشین به سبک اژدر باشد.
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مسئول عملیات دریایی در خلیج فارس، دریای سرخ، دریای عربی و بخش‌ هایی از اقیانوس هند است. این ناوگان اوایل ماه جاری میلادی از تشکیل یک نیروی ضربت دریایی جدید در بحرین مجهز به جدیدترین پهپادهای نظامی هوایی، آبی و زیرآبی آمریکا خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала