بحث درباره افغانستان در دیدار وزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت با دبیرکل سازمان ملل

© Sputnikبحث درباره افغانستان در دیدار وزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت با دبیرکل سازمان ملل
بحث درباره افغانستان در دیدار وزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت با دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2021
اشتراک
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزرای خارجه پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد با آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان جهانی درباره وضعیت افغانستان و لزوم ارائه کمک های بشردوستانه به این کشور و کشورهای پذیرنده پناهجویان افغان گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، خاطرنشان می شود که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نشست سنتی وزرای خارجه پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد با گوترش در نیویورک شرکت کرد. این رویداد در حاشیه هفته سطح بالای 76 مین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفت.
 ابراز امیدواری کرزی برای کمک ایران در برقراری صلح در افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2021
ابراز امیدواری کرزی برای کمک ایران در برقراری صلح در افغانستان
در اطلاعیه منتشره آمده است: "مسائل مبرم  در دستور کار شورای امنیت با تأکید بر وضعیت کنونی در افغانستان مورد بررسی قرار گرفت. مذاکره کنندگان بر ضرورت فوری ارائه کمک های بشردوستانه بی وقفه به افغانستان و کشورهای پذیرنده پناهجویان افغان و غیر قابل قبول بودن گسترش تهدیدهای تروریستی و مواد مخدر در سراسر جهان تاکید کردند".
اضافه می شود که لاوروف در این دیدار همچنین بر ضرورت جستجوی پاسخ جمعی به چالش ها و تهدیدهای زمان ما با تکیه بر منشور سازمان ملل متحد و سایر هنجارهای حقوق بین الملل تأکید کرد. وی تاکید کرد که در این راستا، اعضای دائم شورا مسئولیت خاصی در برابر کل جامعه جهانی برعهده دارند.
وزیران کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (روسیه ، بریتانیا، چین ، ایالات متحده و فرانسه) روز چهارشنبه با آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان جهانی دیدار کردند. این گفتگو در پشت درهای بسته برای رسانه ها انجام شد. این وزرا برای شرکت در هفته سطح بالای مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بودند. سرگئی لاوروف ریاست هیئت روسیه را برعهده داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала