بورل و امیرعبداللهیان بر از سرگیری برجام تاکید کردند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بورل و امیرعبداللهیان بر از سرگیری برجام تاکید کردند
بورل و امیرعبداللهیان بر از سرگیری برجام تاکید کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2021
اشتراک
نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی و وزیر امور خارجه ایران، در سازمان ملل متحد بر اهمیت فوق العاده از سرگیری زودهنگام مذاکرات در وین تاکید کردند.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ایالات متحده ملاقات کردند و پس از آن آنها ضرورت از سرگیری مذاکرات درباره توافق هسته ای ایران را اعلام کردند.
بایدن: نمی خواهم با چین جنگ سرد داشته باشم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2021
گاف جدید بایدن در سخنرانی خود در سازمان ملل + ویدئو
در بیانیه سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه در بروکسل منتشر شد، بیان شده است: بحث بر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) [در مورد برنامه هسته ای ایران] متمرکز بود.
بورل رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، بر اهمیت فوق العاده از سرگیری زودهنگام مذاکرات در وین به منظور بازگشت به اجرای کامل برجام تاکید کرد.
وزیر امور خارجه ایران از آمادگی خود برای از سرگیری مذاکرات در آینده نزدیک اطمینان داد.
در اتریش، از ماه آوریل مذاکراتی بین ایران و گروه "پنج" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) برای بازگرداندن توافق هسته ای ایران به شکل اولیه در حال انجام است. طرفین در مورد لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، انجام تعهدات خود در حوزه هسته ای و همچنین بازگشت ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک بحث می کنند.
نمایندگان کشورهای طرف توافق نیز بدون مشارکت ایران رایزنی های جداگانه ای با فرستادگان آمریکایی دارند.
در ابتدا، انتظار می رفت که هیئت ها کار را در پایان ماه مه، سپس - در ابتدای ماه ژوئن به پایان برسانند.
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز سه شنبه گفت که مذاکرات درباره از سرگیری کامل توافق هسته ای در وین ظرف چند هفته از سر گرفته می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала