روسیه از نفوذ تروریست ها از افغانستان به آسیای مرکزی نگران است

© REUTERS / STRINGERروسیه از نفوذ تروریست ها از افغانستان به آسیای مرکزی نگران است
روسیه از نفوذ تروریست ها از افغانستان به آسیای مرکزی نگران است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2021
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در سخنانی اعلام نمود که مسکو نگران نفوذ تروریست ها از افغانستان به آسیای مرکزی تحت پوشش شعار های بشر دوستانه و درخواست کمک به پناهندگان است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه زاخارووا در خصوص بحران افغانستان و احتمال تاثیر ان بر اسیای مرکزی گفت: "در ارتباط با وضعیت مهاجرت در اطراف افغانستان، نگرانی ناشی از احتمال نفوذ عناصر تروریستی و افراطی به خاک کشورهای همسایه افغانستان، به ویژه آسیای مرکزی، تحت پوشش شعارهای بشردوستانه و درخواست کمک به پناهندگان وجود دارد."
واکنش روسیه به قصد آمریکا برای گرفتن انتقام کشته شدگان آمریکایی در کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
واکنش روسیه به قصد آمریکا برای گرفتن انتقام کشته شدگان آمریکایی در کابل
زاخارووا در ادامه گفت که مسکو نگران نفوذ تروریست ها از افغانستان به آسیای میانه به بهانه شعارهای بشردوستانه است.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه در شهر دوشنبه با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار می کند، طرفین در مورد افغانستان هم گفتگو خواهند کرد.
ماریا زاخارووا در کنفرانس خبری اظهار داشت: "برنامه ریزی شده است که با وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو شود. تمرکز در این گفتگو بر (موضوع) افغانستان و هماهنگی بیشتر تلاشها از جمله در چارچوب تروئیکای گسترش یافته روسیه، ایالات متحده، چین و پاکستان به منظور اطمینان از ثبات و امنیت در افغانستان و کل منطقه می باشد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала