شانس بشریت برای فرار از فاجعه جهانی یک درصد تخمین زده شد

© REUTERS / Alvin Baezشانس بشریت برای فرار از فاجعه جهانی یک درصد تخمین زده شد
شانس بشریت برای فرار از فاجعه جهانی یک درصد تخمین زده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
اشتراک
تحلیلگران می گویند که تلاش برای مقابله با گرمایش زمین برای جلوگیری از آن کافی نیست و نجات بشریت از گرمایش جهانی محکوم به شکست است.
به گزارش اسپوتنیک، مرکز تحلیلی چتم هاوس در گزارش اعلام کرد که با روند فعلی کاهش انتشار دی اکسید کربن، احتمال جلوگیری از پیامدهای فاجعه بار بسیار ناچیز است.
محققان در گزارش خود برنامه های ملی کربن زدایی ارائه شده توسط کشورها را ارزیابی کردند و آنها را در دستیابی به اهداف توافقنامه پاریس بی اثر دانستند. به گفته تحلیلگران، در صورت برآورده شدن آنها جلوگیری از افزایش متوسط ​​دما به بیش از 1.5 درجه سانتیگراد نسبت به سطوح قبل از صنعت غیرممکن است- احتمال چنین نتیجه ای کمتر از یک درصد است. همچنین تقریباً غیرممکن است که افزایش دمای هوا را در دو درجه سانتیگراد متوقف کنید- شانس موفقیت کمتر از پنج درصد است. اگر کشورها از برنامه کاهش گازهای گلخانه ای پیروی نکنند، کارشناسان افزایش دمای متوسط هوا ​​بیش از پنج درجه سانتیگراد را رد نمی کنند.
اگر بحران آب و هوا به اندازه کافی مهار نشود، پیامدهای آن در 20-30 سال آینده فاجعه بار خواهد شد. خشکسالی تقریباً یک سوم عملکرد محصولات اصلی را کاهش داده و بحران غذایی را تشدید می کند. علاوه بر این، سیل های مکرر، آتش سوزی های جنگل ها، طوفان ها و سایر بلایای طبیعی رخ خواهند داد و باعث خواهند شد تا جمعیت مجبور به مهاجرت به مناطق امن شود. مرگ و میر نیز بسیار بیشتر خواهد شد و تعداد بیشتری از مردم بر اثر گرمای غیر عادی، کمبود غذا، آب و بهداشت می میرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала