ژنرال آمریکایی به طور مخفیانه امکان حمله هسته ای توسط ترامپ را محدود کرد

© AP Photo / Lauren Victoria Burkeژنرال آمریکایی به طور مخفیانه امکان حمله هسته ای توسط ترامپ را محدود کرد
ژنرال آمریکایی به طور مخفیانه امکان حمله هسته ای توسط ترامپ را محدود کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2021
اشتراک
نشریه واشنگتن پست مدعی شد که ژنرال میلی به طور مخفیانه دست به اقدامی زد تا حمله هسته ای احتمالی ترامپ را محدود کند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه واشنگتن پست از کتاب روزنامه نگاران باب وودوارد و روبرت کوستا متوجه شد که ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده، دو روز پس از شورش کنگره اقدام مخفیانه ای برای محدود کردن توانایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در دستور حمله هسته ای انجام داد. 
سناتورها به اشتباهات دولت بایدن در خروج نیروها از افغانستان اشاره کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2021
سناتورها به اشتباهات دولت بایدن در خروج نیروها از افغانستان اشاره کردند
در مکالمات محرمانه تلفنی، ظاهرا ژنرال میلی به لی زوچنگ، رئیس ستاد مشترک کمیسیون نظامی مرکزی چین، ​​اطمینان داد که واشنگتن حمله هسته ای انجام نمی دهد. اولین تماس در 30 اکتبر 2020، چهار روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری و تماس دوم در 8 ژانویه 2021، دو روز پس از حمله هواداران ترامپ به کنگره، انجام شد.
به گفته نویسندگان کتاب، به دلیل تمرینات نظامی در دریای چین جنوبی و لفاظی های جنگ طلبانه ترامپ، پکن معتقد بود که ایالات متحده در حال آماده شدن برای حمله است. روزنامه نگاران گفتند که میلی گفت: "ژنرال لی، ما پنج سال است که یکدیگر را می شناسیم. اگر قصد حمله داشته باشیم من از قبل با شما تماس می گیرم. سورپرایزر نخواهید شد".
با این باور که چین در صورت احساس تهدید از سوی ترامپ می تواند به ایالات متحده حمله کند، وارد عمل شد. در همان روز او با دریاسالار از بخش فرماندهی هند و اقیانوسیه نیروهای مسلح ایالات متحده تماس گرفت و توصیه کرد که این تمرین به تعویق بیفتد و دریاسالار اطاعت کرد.
علاوه بر این میلی افسران را برای بررسی مراحل پرتاب سلاح های هسته ای فرا خواند و گفت که فقط رئیس جمهور می تواند چنین دستوری را صادر کند اما مهمتر از همه خود او باید در این امر شرکت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала