سناتورها به اشتباهات دولت بایدن در خروج نیروها از افغانستان اشاره کردند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر سناتورها به اشتباهات دولت بایدن در خروج نیروها از افغانستان اشاره کردند
سناتورها به اشتباهات دولت بایدن در خروج نیروها از افغانستان اشاره کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2021
اشتراک
دموکرات ها و جمهوری خواهان در سنای آمریکا، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را اشتباه خوانده و آن را به وزیر امور خارجه گوشزد کردند.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در جلسه ای در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا شرکت کرد که در آن هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان از اقدامات دولت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور ناراضی بودند.
در آغاز این جلسه باب منندز، دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفت که خروج ارتش آمریکا به طور واضح و مرگبار اشتباه بود و دولت بایدن شکست خورد.
وی گفت که مجلس سنا می خواهد دریابد که چرا دولت های پیشین در طول این سال ها در مورد مدت زمانی که ارتش و دولت افغانستان بدون حمایت آمریکا می تواند دوام بیاورد دروغ گفته اند.
جیم ریش، جمهوری خواه نیز به نوبه خود، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را یک شکست افسرده کننده خواند. وی خاطرنشان کرد که وظیفه اصلی سنا این است که مشخص کند دقیقاً چه کسی باعث شکست ایالات متحده در افغانستان شده است. او در این جلسه گفت: "رژ لب کافی در جهان وجود ندارد تا آنچه در افغانستان اتفاق افتاده را به چیزی زیبا تبدیل کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала