وام مسکن جوانان و دوره انتظار ۱۵ ساله برای این وام یک میلیاردی +عکس

© Sputnik / Arina Topolevaوام مسکن جوانان و دوره انتظار ۱۵ ساله برای این وام یک میلیاردی +عکس
وام مسکن جوانان و دوره انتظار ۱۵ ساله برای این وام یک میلیاردی +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2021
اشتراک
پرداخت وام یک میلیارد تومانی تسهیلات خرید مسکن از محل حساب پس انداز مسکن جوانان، ۱۵ سال بعد قابل انجام است.
به گزارش اسپوتنیک، محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن، در یک نشست خبری که در ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزار شد از افزایش سقف وام مسکن جوانان به یک میلیارد تومان در تهران خبر داد و گفت: «این رقم در شهرهای بزرگ همچون کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، شیراز و کرمانشاه ۸۵۰ میلیون و در سایر شهرها ۷۰۰ میلیون تومان است.»

وی افزود: «با توجه به شرایط تورمی و افزایش قیمت مسکن از سال گذشته برای افزایش وام مسکن جوانان به بانک مرکزی درخواست افزایش سقف اعتبار داشتیم که در گام نخست وام مسکن جوانان به ۴۰۰ میلیون تومان در تهران افزایش یافت و با توجه به رشد مجدد قیمت‌ها در بخش مسکن، دوباره به بانک مرکزی پیشنهاد افزایش وام جوانان را دادیم که نهایتا با مصوبه شورای‌عالی پول و اعتبار موفق به اخذ مجوز برای افزایش یک میلیاردی وام مسکن جوانان شدیم.»

مدیرعامل بانک مسکن گفت: «بر این اساس به تمام بانک‌ها ابلاغ خواهد شد که افتتاح حساب مسکن جوانان نزد شعبات بانک مسکن با سقف یک میلیاردی انجام شود و متقاضیان می‌توانند با افتتاح حساب مسکن جوانان و واریز ماهانه ۲۰۰ هزار تومان، ۱۵ سال بعد وام یک میلیاردی را دریافت کنند. چراکه به گفته وی منابع تامین این وام حساب سپرده جوانان است و به همین دلیل امکان برداشت آن زیر ۵ سال وجود ندارد.»

کاربران بسیاری به این خبر واکنش‌های منفی نشان می‌دهند و تحویل این وام یک میلیاردی پس از ۱۵ ساله به جوانان را به شدت مورد تمسخر قرار می‌دهند. این کاربران با کنایه عنوان می‌کنند این ایده متفکرانه را چه کسی این گونه دلسوزانه مطرح کرده است که این وام مسکن را تنها برای تهیه‌ی خانه‌ی آخرت این جوانان می‌شود استفاده کرد؟!

کاربران با کنایه و تمسخر می‌گویند این نمونه وام را هم دیدیم که اول قسط می‌گیرند و بعد از پایان یک دوره‌ی پانزده ساله وام را به متقاضیان تحویل می‌دهند! و آیا این یک کلاهبرداری آشکارا از ملت نیست؟! این وام برای یک جوان که اکنون به این پول احتیاج دارد نه ۱۵ سال آینده چه سودی می‌تواند داشته باشد جز نگرانی برای پرداخت اقساط و بی‌ارزش شدن پول این وام پس از گذشت ۱۵ سال؟!
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала