کشته شدن هفت نظامی ارتش سوریه در انفجاری در استان درعا

© Sputnik / Firas Al Ahmadکشته شدن هفت نظامی ارتش سوریه در انفجاری در استان درعا
کشته شدن هفت نظامی ارتش سوریه در انفجاری در استان درعا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2021
اشتراک
یک منبع امنیتی در سوریه اعلام کرد که در استان درعا، بر اثر انفجار در جاده هفت سرباز سوری کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، این منبع خاطرنشان کرد خودرویی که سربازان در آن حرکت می کردند توسط یک بمب که در جاده بین روستاهای نافیه و عین زکار کار گذاشته شده بود، منفجر شد.
پیش از این ، واحدهای ارتش سوریه وارد شهر درعا - آخرین سنگر تشکیلات مسلح جنایتکار در جنوب سوریه شده بودند. ستیزه جویان که از زمین گذاشتن سلاح های خود و آشتی خودداری کرده اند، در حال جمع آوری نیروها و تقویت مواضع خود در منطقه السد و اردوگاه فلسطینی در درعا  هستند. ارتش دولتی سوریه در جستجوی سلاح و بمب های دست ساز،  خانه ها را در مناطق مسکونی پاکسازی و بازرسی کرده است.
تکذیب خبر کاهش حضور نیروهای آمریکایی در سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
تکذیب خبر کاهش حضور نیروهای آمریکایی در سوریه
توافقنامه درعا
دمشق و شبه نظامیان در درعا به توافقی رسیده اند که  از جمله احتمال عفو تروریست ها را در نظر می گیرد . آنها باید تسلیحات خود را تحویل دهند و ارتش برای نظارت بر اوضاع و جستجوی سلاح در 9 منطقه درعا بلد پاسگاه هایی را ایجاد می کند . همه چنگجویان مخالف این توافق باید استان درعا را ترک کنند و  پس از تشکیل لیست های مربوطه، اتوبوس در اختیار آنها قرار می گیرد.
هفته گذشته ، گروههای مسلح غیرقانونی در درعا این توافقنامه را نقض کردند و گفتند که قصد رعایت شرایط آن را ندارند. این اختلافات در درجه اول به دلیل امتناع گروه های جنایتکار از تسلیم سلاح های سنگین خود بروز کرد. رهبران شبه نظامیان پس از آنکه مقامات 40 اتوبوس برای سفر به شمال سوریه یا اردن در اختیار آنها قرار دادند، از شکست این توافق خبر دادند. پیش از آن، 293 شبه نظامی سلاح های  خود را به زمین گذاشته بودند.
روز یکشنبه مجدداً با میانجیگری طرف روسی بین طرفین توافق حاصل شد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала