شعله ور شدن دوباره کرونا در نوار غربی ایران

© Photo / IRNAکرونا در ایران
کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2021
اشتراک
کارشناس: ما شاهد افزایش حدود 26.7 درصدی نرخ ابتلا در 24 ساعت گذشته هستیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، کارشناسان تاکید دارند کند شدن روند واکسیناسیون و همچنین بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی باعث شده تا شاهد شعله‌ور شدن دوباره بیماری در برخی نقاط بخصوص در نوار غربی کشورمان باشیم و درصورت ادامه این روند بسیار زودتر و سریعتر از آنچه برآورد می‌شود درگیر موج تازه‌ای از کرونا با انواع ویروس جهش یافته خواهیم شد.
در این زمینه گروه یاد شده با اشاره به افزایش حدود 26.7 درصدی نرخ ابتلا در 24 ساعت گذشته گفتند که یکباره از روز گذشته این روند معکوس شده و به عدد 25870 مورد رسیده است.
جهش 18.44 درصدی تعداد موارد فوتی تنها در یک روز بیانگر این نکته است که هنوز باید منتظر افزایش این آمار باشیم چون تغییر محسوسی در نرخ بستری و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ایجاد نشده و دلتا نشان داده می‌تواند فعالیتی نگران کننده از خود به نمایش بگذارد.
افزایش فوتی های کرونا در انگلیس و آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
افزایش فوتی های کرونا در انگلیس و آلمان
در این زمینه بررسی دقیق آمارهای دو روز گذشته و البته مقایسه این دو نقطه زمانی نشان می‌دهد در مجموع تنها 309463 مورد تزریق واکسن در سراسر ایران انجام شده که به هیچ وجه با شرایط موجود همخوانی نداشته و نمی‌تواند اثرگذاری بالایی حتی در نیمه مهرما ایجاد کند درحالی که همه کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان تاکید دارند این مرحله از واکسیناسیون برای مدیریت فوتی‌های پیک‌های بعدی اثرگذاری دارد نه حال حاضر.
کارشناسان  اطلاع دادند که آمار ارایه شده نشان می‌دهد هر 2.3 دقیقه یک ایرانی مشخصا‌ً بخاطر بیماری کرونا جان خود را از دست داده است. هر دقیقه 18 مبتلای جدید به ثبت رسیده است.به این ترتیب، به‌ازای هر 41.5 فرد مبتلا شده جدید یک مورد فوتی ثبت شده است.
وضعیت شیوع کرونا در استان مرکزی بدین قرا راست که 777 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی طی 24 ساعت گذشته به ثبت رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: «شمار مبتلایان به ویروس کرونا از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون در استان مرکزی به 86 هزار و 356 نفر رسیده است.
 12 بیمار کرونایی دیگر نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی جانشان را از دست دادند و شمار فوتی‌ها به 2 هزار و 526 نفر رسید».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала