آمریکا در صدد تأمین کمک انسانی به افغان ها و نه کمک مالی به دولت طالبان است

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا در صدد کمک انسانی به افغان ها و نه کمک مالی به دولت طالبان است
آمریکا در صدد کمک انسانی به افغان ها و نه کمک مالی به دولت طالبان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
اشتراک
کنگره آمریکا احتمالا سازمان ملل و دیگر آژانس‌هایی را که کمک بشردوستانه در اختیار افغانستان قرار می‌دهند، تامین مالی می‌کند اما عملا این امکان وجود ندارد که کنگره مستقیما به تامین مالی یک دولت تحت رهبری طالبان بپردازد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های نزدیک به دموکرات‌هایی که کنترل دو مجلس کنگره آمریکا را در دست دارند و همچنین جمهوری‌خواهان گفتند،  قانونگذاران تقریباً مطمئن بودند که کمک‌های بشردوستانه را برای آواره‌های داخلی افغان و پناهجویان ارائه می‌دهند، اما حداقل در حال حاضر این کمک به خود دولت کابل نخواهد بود.
دستیار یک سناتور ارشد دموکرات با اشاره به فقدان نظارت و بی‌تمایلی "برای حمایت از دولتی که برای ما ممنوعه است" گفت: متقاعد کردن اعضای کنگره برای انجام کاری که به نظر حمایت از دولت طالبان بیاید، بسیار دشوار است.
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
آمریکا کانال‌های ارتباطی خود را با طالبان حفظ می‌کند
همچنین دستیار یک سناتور ارشد جمهوری‌خواه آن را تایید کرد. این مقام گفت: جمهوری‌خواهان قطعا از اختصاص پول به طالبان حمایت نخواهند کرد. تا زمانی که آمریکایی‌ها و افغان‌هایی که برای ایالات متحده کار می‌کردند بتوانند افغانستان را ترک کنند، آنها نمی‌خواهند هیچ پولی در اختیار طالبان قرار بگیرد.
در حالی که مقام‌ها می‌گویند این درک وجود دارد که آژانس‌هایی نظیر برنامه جهانی غذا و کمیسیونر عالی پناهجویان سازمان ملل به اعتبار مالی نیاز دارند، این جمهوری‌خواه گفت که قانونگذاران خواستار شرایط سفت و سختی درباره چگونگی هزینه‌کرد هستند. او گفت: باید نگاهی متمایز به این داشته باشیم که اوضاع چگونه به نظر می‌رسد و چگونه این جریان پیش خواهد رفت. ایالات متحده از زمان حمله به افغانستان در سال ۲۰۰۱ برای سرنگونی طالبان، تأمین‌کننده مالی بزرگ افغانستان بوده و تقریباً ۱۳۰ میلیارد دلار برای امنیت، حکومتداری و توسعه و نیازهای بشردوستانه آن اختصاص داد.
براساس اعلام بازرس کل ویژه در امور بازسازی افغانستان، برای سال مالی ۲۰۲۲ که از اول اکتبر آغاز می‌شود، کنگره ۱۳۶ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار از صندوق حمایت اقتصادی که به گفته آن مقام دموکرات منبع تأمین حقوق دولت افغانستان و ۵۲.۰۳ میلیون دلار برای کمک‌های بشردوستانه افغانستان بود، نگه داشت.
وزارت خارجه آمریکا هنوز به درخواست برای اظهارنظر درباره اینکه آیا خواستار اعتبارات اضافی برای افغانستان می‌شود یا خیر، پاسخی نداده است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала