چین: امیدواریم آمریکا از اشتباهات خود در افغانستان درس بگيرد

© REUTERS / TINGSHU WANGچین: امیدواریم آمریکا از اشتباهات خود در افغانستان درس بگيرد
چین: امیدواریم آمریکا از اشتباهات خود در افغانستان درس بگيرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2021
اشتراک
وزارت خارجه چین: شرایط افغانستان نشان می دهد که هرگونه جابجا سازی و تحمیل مدل دموکراتیک از بیرون تنها هرج و مرج و سردرگمی همراه خواهد داشت و در نهایت با شکست به پایان می رسد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رادیو بین المللی چین، وانگ ون بین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در پکن گفت: امیدواریم آمریکا از اشتباهات خود در افغانستان درس بگیرد و دیگر این اشتباهات را تکرار نکند.
پوتین درباره سرانجام عملیات آمریکا در افغانستان اظهار نظر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2021
پوتین درباره سرانجام عملیات آمریکا در افغانستان اظهار نظر کرد
وی تاکید کرد: هیچ نوع دموکراسی ثابتی در جهان وجود ندارد.
سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: هر کشوری حق دارد مسیرهای توسعه را به تناسب شرایط داخلی و ملی و امکانات واقعی خود کشف کند. شرایط افغانستان نشان می دهد که هرگونه جابجا سازی و تحمیل مدل دموکراتیک از بیرون تنها هرج و مرج و سردرگمی همراه خواهد داشت و در نهایت با شکست به پایان می رسد.
وی افزود: پشتیبانی از به اصطلاح اتحاد دموکراتیک و ایجاد شرایط برای اصطلاحاً دموکراسی در برابر اقتدارگرایی در اصل همان حزب تحت پرچم دموکراسی و استفاده از ایدئولوژی و ارزش ها به عنوان ابزاری برای سرکوب سایر کشورها است. این یک دموکراسی دروغین و هژمونی واقعی است.
وانگ ون بین به سخنان اخیر ولادیمیر پوتین مبنی بر اینکه عملیات آمریکا در افغانستان شکست خورده اشاره کرد و گفت: امیدواریم آمریکا از اشتباهات خود در افغانستان درس گرفته و بار دیگر این اشتباهات را تکرار نکند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала